Wilko
Senior Member
Ik hoor net van de APK dat er al heel wat roest op de remschijven van mijn O2 combi zit, en of ik ze al wil laten vervangen (ruim 600 euro). Aangezien ik sinds begin dit jaar nog maar weinig auto rijd (en als ik dat doe dan met kleine kinderen en hond in de auto, dus heel rustig) vrees ik dat ik dan over een tijdje weer nieuwe schijven op op kan laten leggen. Ik reed jaren lang 100K km per jaar, maar dit jaar is dat nog maar 7K km.
Wat is er te doen aan de roest zonder dat ik meteen nieuwe schijven nodig heb? Hard remmen gaat naar mijn idee niet de roest weg halen die nu al (vooral op de achterste schijven) zit.
Staat me bij dat schijven af te draaien zijn, en ik lees op allerlei fora over vijlen, schuren, slijptollen en andere zaken waar ik wel wat huiverig voor ben. Iemand nog een andere tip?
Wat is er te doen aan de roest zonder dat ik meteen nieuwe schijven nodig heb? Hard remmen gaat naar mijn idee niet de roest weg halen die nu al (vooral op de achterste schijven) zit.
Staat me bij dat schijven af te draaien zijn, en ik lees op allerlei fora over vijlen, schuren, slijptollen en andere zaken waar ik wel wat huiverig voor ben. Iemand nog een andere tip?