Roest op ruitenwisser scharnier voorzijde.

piair1982

Forumguru
Goedemiddag allen,

Het is mij opgevallen dat op het scharnier als je de ruitenwissers voor omhoog klapt flink wat roest.zit.
Met name rond het scharnier begint zelfs de verf te bobbelen. En uit het staafje wat de scharnier bijeen houdt zie je een bruin roestspoor.

Zal later vandaag nog een foto plaatsen.

Wie herkent dit probleem? Mijn faab zit gelukkig nog in de garantie....

20120729_170953.jpg

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de ruitenwisser aan de bestuurderskant van mijn Fabia Combi Greenline (van juli 2010). Bij de 30.000 km. beurt in februari van dit jaar is het korte deel van de arm, het gedeelte dus wat op de as is gemonteerd, onder garantie vervangen.

darkprojectx

Forumguru
dit probleem heb ik nog altijd niet op mijn F1 2005?
hebben ze misschien met de overgang naar de "2" andere lak of materiaal gebruikt?

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat je geluk hebt darkprojectx. Mijn F1 heeft ook wat roestige plekjes op de wisserarmen, en tussen de scharnieren (geen opbollende verf zoals bij de topicstarter).
Overigens is de totale wisserarm volgens mij één item (dus van wisserarm tot aan de plek waar het blad er aan zit). Ik vond overigens dit weekend een ander roestplekje op de Faab waar ik echt niet blij mee ben.

piair1982

Forumguru
Lijkt op slechte coating, morgen ga ik even langs de dealer. Vandaag niet aan toe gekomen.

Maar als meer fabia² en roomsters er last van hebben.... Zal wel onder garantie vervangen worden dan.

Noord26

Forumguru
Zojuist viel mij het ook op, exact hetzelfde punt op 1 van de 2 armen. Even de dealer contacteren..

Bovenaan Onderaan