Roest op stalen 15 inch velgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel/Yvonne

Nieuw lid
Hallo Skoda rijders/bezitters,

Naar aanleiding van roest op de velgen na 10 maanden ben ik bij de dealer geweest, aanvraag garantie gedaan, zelfs 2x aangevraagd bij Pon. Helaas nog niets mee bereikt.

Pon wijst garantie af omdat alle Skoda's roest hebben op de stalen velgen?????

Auto is nu 15 maanden oud en moet ikzelf de velgen maar gaan behandelen en spuiten.

Wat stelt garantie voor bij Pon, krijg nu al een vraagtekens bij eventuele verdere problemen.

Dit is toch niet normaal al na 10 maanden, wie heeft hier ervaring mee of een oplossing voor ons?

Alvast bedankt,

Michel

Michel/Yvonne

Nieuw lid
Is er veel roest op die stalen velgen, heb je er misschien geen foto's van?

Hallo Hetzer,

Ik heb er nog geen foto's van, ik vindt het te triest om dit op foto vast te leggen, maar de roestvorming is op al de velgen te zien, zwart is zelfs grijs geworden. Toen auto nieuw was zat er nog een glanslaag op maar die was al heel snel weg. Tussen de openingen van de wieldoppen zie je de bruine plekken er gewoon doorheen komen.

Ik ga nog eenmaal actie ondernemen bij de firma Pon, indien weer geen goed resultaat ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen en de auto gewoon bij de dealer neerzetten, dan mogen zij het probleem gaan oplossen. Ik heb trouwens de auto bij hun gekocht dus dan ga ik er ook vanuit dat zij dit moeten oplossen.

Teksten op internet voor garantie zijn denk ik toch wel duidelijk, product moet aan de verwachtingen voldoen.

Dit vindt ik een punt die ik hierop vindt passen, in deze tijd anno 2008 is roest toch wel een beetje uit de tijd en roestvorming na 10 maanden is gewoon uit de boze.

Skoda geeft aan om te volgen maar gaan ze echt moeilijk doen dan ga ik toch de eerste straat links of rechts. Ze geven ook nu zoveel korting wel tot € 6000,00, nu kan ik misschien al begrijpen waar dit dan vandaan moet komen, voor garantie een paar andere velgen is dan te kostbaar.

Sorry misschien voor mijn antwoord maar ik ben een beetje geirriteerd hierover, zo moeilijk doen voor een garantieclaim van € 250,00

Alvast bedankt voor je reactie.

Michel

Constant

Erelid
Ik dacht bij mijn vorige auto (Golf III TDi op leeftijd) ook dat ik last had van roest op de velgen, bleek het normale afzetting (roestbruine smurrie) van de remvoering te zijn.

Sorry, maar ik kan even niet geloven dat velgen al na 10 maanden aan het roesten zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's.

Hetzer

Forumguru
Het is dan toch wel heel erg !!!!( maakt me ook alleen nog maar nog nieuwsgieriger naar de foto's) , mijn Roomster heeft ook stalen velgen die ik gebruik voor mijn winterbanden, maar naar 1 winter zijn deze echt nog als nieuw, mijn auto is ook van 2007 en heeft dus net als jouw Fabia nog maar 1 winter achter de rug....

het is dus denk ik, ECHT niet normaal dat bij jouw na 10 maanden al zoveel roest te zien is, lijkt me dat Skoda hier wel een oplossing voor heeft en probeer het probleem wederom weer eens bij je dealer neerteleggen........

p.s bij welke dealer zit je??

EdK

Forumguru
flacon velgreiniger bij halfords halen en 1 wiel inspuiten en in latn trekken dan even de hogedrukspuit eroverheen en nog eens kijken of ze roesten ?
Mijn stalen velgen hebben winterbanden en afgelopen winter best wel pekel te verduren gehad, maar geen roest te zien !!
heb nu ook zo'n idee dat het aangekoekt remblok slijpsel is !!
Maar dat wil niet zeggen dat we je niet geloven !! Kan best zo zijn dat jij wel het probleem van roest hebt en dan zou ik toch echt blijven hameren op garantie !

Fabia

† In Memoriam
Ze roesten niet meer.........................

Bijlagen

• rem_vervangen_E11_02.jpg
    rem_vervangen_E11_02.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 17

Fabia

† In Memoriam
Ik bedoelde dat de velg helemaal weg geroest is. En dat je daarom alleen nog de remschijven ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan