De Stip
Forumguru
De remschijven van mijn O-2 zijn behoorlijk roestig. Niet alleen na even stilstaan en een buitje regen, maar ze blijven het ook nadat er mee gereden is en een aantal keren flink geremd.
Mij valt op, dat dat is nadat de winterbanden (met stalen velgen) eraf zijn gehaald en er nu de 18" zomersloffen weer onder zitten.
Is het zo dat er met die dichte metalen winterwielen, meer roestvorming is dan met meer open lichtmetalen wielen?
Ik heb er anders geen verklaring voor.
En ja, ik weet dat het normaal met een paar keer remmen weg moet zijn en weer terug komt nadat ze vochtig zijn geworden.
Maar het feit ligt er meer, dat met name naar de buitenzijde van de schijf, de roest sterk is en een aantal groeven vertoont welke niet zomaar weg gaan.
jammer, want het is en blijft een rotgezicht.
Binnenkort ga ik zowiezo de remklauwen, bepaalde gedeeltes van de remschijven en die lelijke metalen deksels achter de remmen, voorzien van een laagje Hamerite glanzend zwart. Heb ik bij m'n vorige auto ook gedaan en ziet er voor lange tijd, zeer netjes uit.
Mij valt op, dat dat is nadat de winterbanden (met stalen velgen) eraf zijn gehaald en er nu de 18" zomersloffen weer onder zitten.
Is het zo dat er met die dichte metalen winterwielen, meer roestvorming is dan met meer open lichtmetalen wielen?
Ik heb er anders geen verklaring voor.
En ja, ik weet dat het normaal met een paar keer remmen weg moet zijn en weer terug komt nadat ze vochtig zijn geworden.
Maar het feit ligt er meer, dat met name naar de buitenzijde van de schijf, de roest sterk is en een aantal groeven vertoont welke niet zomaar weg gaan.
jammer, want het is en blijft een rotgezicht.
Binnenkort ga ik zowiezo de remklauwen, bepaalde gedeeltes van de remschijven en die lelijke metalen deksels achter de remmen, voorzien van een laagje Hamerite glanzend zwart. Heb ik bij m'n vorige auto ook gedaan en ziet er voor lange tijd, zeer netjes uit.