FlavioX
Forumguru
Door de storing met een EGT sensor ben ik eens verder gaan denken en heb mijn roetfilter laten meten bij de VAG specialist. De waarde voor het as in het filter kwam uit op 210. Boven de 175 adviseert VAG om het filter te vervangen. Mijn roetfilter lampje brandt trouwens nog niet.
Vervangen ga ik natuurlijk niet doen vanwege de kosten maar ik twijfel nog of ik het filter laat reinigen of laat leeghalen.
Ik schrok trouwens wel van de kosten voor het reinigen. De meeste bedrijven rekenen daar €350,- voor en het schijnt 1,5 uur werk te zijn dat bovendien door een machine wordt gedaan.
Het uitbouwen van het roetfilter schijnt bij mijn Superb ook lastig te zijn. Blijkbaar moet het subframe worden losgehaald om er bij te kunnen komen en dat betekent dat je na zo'n operatie ook nog een uitlijning moet doen. Demonatge en montage schijnt 5 tot 6 uur te duren dus ook zo'n €350,-.
Heeft iemand hier ervaring met het laten reinigen of verwijderen van het roetfilter en eventueel tips voor een adresje in Zeeland of Noord Brabant?
Vervangen ga ik natuurlijk niet doen vanwege de kosten maar ik twijfel nog of ik het filter laat reinigen of laat leeghalen.
Ik schrok trouwens wel van de kosten voor het reinigen. De meeste bedrijven rekenen daar €350,- voor en het schijnt 1,5 uur werk te zijn dat bovendien door een machine wordt gedaan.
Het uitbouwen van het roetfilter schijnt bij mijn Superb ook lastig te zijn. Blijkbaar moet het subframe worden losgehaald om er bij te kunnen komen en dat betekent dat je na zo'n operatie ook nog een uitlijning moet doen. Demonatge en montage schijnt 5 tot 6 uur te duren dus ook zo'n €350,-.
Heeft iemand hier ervaring met het laten reinigen of verwijderen van het roetfilter en eventueel tips voor een adresje in Zeeland of Noord Brabant?