Niels83
Forumguru
Hallo,
Ik heb laatst voor een reparatie mijn fijnstof laten meten om te zien of hij nog door de keuring zou komen. 1,5 miljoen deeltjes, vorig jaar nog 0,7 miljoen. Dus hij komt er waarschijnlijk niet door.
Nu lees ik tal van oplossingen online, maar ze spreken elkaar nogal tegen. Van regeneren met additieve of schonere diesel dan brand die schoon, langere afstanden rijden, hoog in de toeren. tot juist het regeneren dicht zetten, korte stukken rijden, want een verstopte filter houdt meer deeltjes tegen.
Nu lees ik alleen prijzen voor het vervangen van de filter, bij bedrijven die willen aantonen dat het goedkoper is om de filter bij hen te laten reinigen.
Ik zie dat een filter rond de 450 kan kosten voor de Fabia, maar hij schijnt helemaal achter het blok te zitten. Dus in en uitbouwen zijn het duurst.
Heeft iemand het ooit laten doen, en wat kostte het je toen. Komt de auto niet de roetmeting, dan kost me dit 250 euro per jaar. Dus wil eigenlijk weten of het misschien toch zinvol is om die te laten vervangen.
De Fabia is van 2012. 1.2tdi greenline. 3 ton op de teller.
Ik heb laatst voor een reparatie mijn fijnstof laten meten om te zien of hij nog door de keuring zou komen. 1,5 miljoen deeltjes, vorig jaar nog 0,7 miljoen. Dus hij komt er waarschijnlijk niet door.
Nu lees ik tal van oplossingen online, maar ze spreken elkaar nogal tegen. Van regeneren met additieve of schonere diesel dan brand die schoon, langere afstanden rijden, hoog in de toeren. tot juist het regeneren dicht zetten, korte stukken rijden, want een verstopte filter houdt meer deeltjes tegen.
Nu lees ik alleen prijzen voor het vervangen van de filter, bij bedrijven die willen aantonen dat het goedkoper is om de filter bij hen te laten reinigen.
Ik zie dat een filter rond de 450 kan kosten voor de Fabia, maar hij schijnt helemaal achter het blok te zitten. Dus in en uitbouwen zijn het duurst.
Heeft iemand het ooit laten doen, en wat kostte het je toen. Komt de auto niet de roetmeting, dan kost me dit 250 euro per jaar. Dus wil eigenlijk weten of het misschien toch zinvol is om die te laten vervangen.
De Fabia is van 2012. 1.2tdi greenline. 3 ton op de teller.