Joske
Forumguru
Allen,
ik vraag me af of het verwijderen van de roetfilter echt de voordelen heeft die je her en der leest op het www.
Namelijk:
1. lager brandstofverbruik
2. geen kans op verstopping van de filter met hoge kosten als gevolg
3. en dan het ongelooflijke verhaal:
"ik rij met een 2.0 TDI 143 pk, na verwijderen van de roetfilter (en wegschrijven in ECU) had ik 163 pk"
Is dit alles je reinste onzin, of zit er iets van waarheid in deze stellingen?
Plus, het belangrijkste waarschijnlijk, geraak je nog door de technische keuring betreft de roettest? Ik vermoed dat bij een APK keuring de roetuitstoot in Nederland ook gecontroleerd wordt? Ik heb ook begrepen dat afhankelijk welke EU-norm je wagen heeft, er een andere eis gesteld wordt bij de keuring. Dus hoe recenter de motor (bv. EU-5 norm) hoe strenger de eis.
Graag jullie feedback
ik vraag me af of het verwijderen van de roetfilter echt de voordelen heeft die je her en der leest op het www.
Namelijk:
1. lager brandstofverbruik
2. geen kans op verstopping van de filter met hoge kosten als gevolg
3. en dan het ongelooflijke verhaal:
"ik rij met een 2.0 TDI 143 pk, na verwijderen van de roetfilter (en wegschrijven in ECU) had ik 163 pk"
Is dit alles je reinste onzin, of zit er iets van waarheid in deze stellingen?
Plus, het belangrijkste waarschijnlijk, geraak je nog door de technische keuring betreft de roettest? Ik vermoed dat bij een APK keuring de roetuitstoot in Nederland ook gecontroleerd wordt? Ik heb ook begrepen dat afhankelijk welke EU-norm je wagen heeft, er een andere eis gesteld wordt bij de keuring. Dus hoe recenter de motor (bv. EU-5 norm) hoe strenger de eis.
Graag jullie feedback