Rolhoes Superb Combi

Gromit

Lid
De veer in de rolhoes van mijn Skoda Superb Combi uit 2012 is geknapt.
Nu ben ik op zoek naar een andere rolhoes, echter deze zijn gebruikt bijna niet te vinden.
Ik kom vaak de hoes van de Superb 3 tegen met het volgende onderdeelnummer 3V9 867 871 A.

s-l640.jpg

Deze hoes lijkt veel op de hoes in mijn auto.
Past deze hoes ook in de Superb 2? Het onderdeelnummer van de hoes in mijn auto is 3T9 867 871 D.

Laderaumabdeckung-Kofferraumabdeckung-Skoda-Superb-2-II-3T9867871.jpg

Gromit

Lid
Ik stel de vraag op het forum, omdat ik niet helemaal naar de dealer wil rijden om dit te proberen. Misschien dat een anders Superb rijder dit al heeft geprobeerd, of dat iemand kan zien of het nummer in ETKA gewijzigd is.
Ik had al gezocht op het forum en daarom heb ik een nieuw topic geopend en de vraag hier gesteld.De veer is te vervangen, maar... een vervangende veer is niet te krijgen.

Er was hier eerder op het forum wiens veer ook kaduuk was en die had hem gerepareerd.. fotos en al stond erbij.. even zoeken.. mogelijk in de kennisbank ?

Gromit

Lid
@Disaster-Master Mijn veer is geknapt, en wil daarom graag een andere hoes. Alleen hoezen met het originele nummer kan ik nergens vinden.
@andrehj Sorry hoor, maar waar staat in dat topic dat de hoes met nummer 3V9 867 871 A ook in een Superb 2 past. Dit gaat alleen over hoe de kapjes aan de zijkant eraf kunnen.

In dat geval even een belletje doen naar de dealer dat hij de rolhoes besteld als je hem wilt vervangen. Dat topic gaat idd over hoe je de kapjes eraf krijgt maar in zijn geval was de veer van zn plek geschoten en wilde hij die terug monteren; daarom moesten de kapjses eraf.

Jij hebt gezien dat jouw veer gebroken is of is het een aanname? Ik weet zelf niet of de veer zichtbaar is wanneer alles gewoon gemonteerd zit?

Het lijkt mij niet dat die andere rolhoes past als ik zo naar je 2 fotos kijkt. Hele andere pasvorm voor en na de hoes. De breedte is misschien gelijk maar daar houd het dan wel mee op naar mijn idee..

Je kunt eventueel nog een mailtje sturen naar de pon webshop of zij hem kunnen leveren en opsturen..

Gromit

Lid
De veer is geknapt, zoals in het eerste bericht staat. Ik rij binnenkort wel even langs de dealer om het te passen. Mijn bevindingen bij de dealer zal ik dan weer in dit topic plaatsen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Onderdelen van schade auto's?

Zijn niet goedkoop die krengen, of demontage bedrijven proberen er een slaatje uit te slaan..

Bovenaan Onderaan