Ronkend/schurend/klikkend geluid

Hoi iedereen,

Ik heb nu sinds een maandje een Kodiaq 1.5 TSI uit 2019 (DSG 7 bak), met ±85K op de teller. Heb vorige week mijn leaseauto ingeleverd dus ben nu pas wat meer gaan rijden. Het valt mij op dat als ik aan het afremmen ben dat dan onder de 30 a 40 kilometer terug naar 0 ik een beetje een ronkend/schurend/klikkend (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven) geluid hoor. Ik hoor het zowel als ik gewoon in drive afrem naar 0, maar ook als ik de versnellingsbak in neutraal zet en dan afrem. Als ik tot stilstand ben gekomen lijkt het ook weg te zijn.

Lijkt niks met het remsysteem te maken te hebben want als ik het geluid hoor en dan het rempedaal los laat dan gaat het ook niet weg. Ik hoor een zelfde soort geluid ook trouwens als ik de auto in zijn achteruit zet, of van neutraal naar drive, en van drive naar achteruit, alleen dan maar heel even zegmaar, alsof je de bak hoort.

Ik hoor hetzelfde overigens ook soms bij het wegrijden, en dan voornamelijk tot ±40 km per uur. Daarboven hoor ik niks meer.

Andere mensen die zich hier in herkennen? Klinkt het als een DSG ding, is het normaal?

Heb overigens een jaar garantie op het blok en de versnellingsbak, maar het is geen Skoda dealer, dus als ik terug ga met iets wil ik wel zo gericht mogelijk zijn :tongue:.
 
Bovenaan Onderaan