Rood knipper lampje

Hallo Allemaal!

Ik heb even een vraagje, in mijn deur aan de bestuurderskant zit een rood knipperlampje. Deze is voor de startonderbreker, toch?

Wat is nou het gekke, als ik de auto afsluit met de afstandsbediening dan gaat het lampje knipperen, als ik een paar uur later terug kom bij de auto knippert het lampje niet meer. Is dit normaal?

Is het bij Skoda ook dat je 2x op het sluiten kopje kan drukken dat dat een extra functie heeft? Ik weet dat Opel dat wel heeft en dan vergrendelt hij de portieren nog een extra keer. Ik druk wel is 2x snel achter elkaar op de sluiten knop, misschien is dat wel een tik van mij, maar heeft het ook een functie?

Ik hoor het graag.

Groeten!

mmarechal

Actief lid
Het vergrendelen hangt volgensmij af van het bouwjaar. Ik zelf heb nu een Octavia 2 FL welke geen tweede vergrendelfunctie heeft (extra vergrendeling inderdaad), mijn vorige O2 (geen FL) had deze functie wel. Wanneer de auto inderdaad een tweede vergrendeling heeft kun je dit ook horen bij de tweede keer vergrendelen, je hoort de dat extra vergrendeling wordt ingeschakeld, een zelfde soort geluid als bij de eerste. Volgens mij als je bij de tweede keer klikken niets hoort, heeft het geen functie dacht ik.

MarcoO2

Forumguru
Ok... dan ga ik mijn facts weer even checken ;) Ik had begrepen dat dat alléén bij niet-originele alarmsystemen het geval was.

Ik druk regelmatig twee keer mijn sluitknop in, al is het maar om de spiegels in te klappen of de (schuif)ramen dicht te doen. Dan zou ook mijn ultrasoon uitgeschakeld zijn?

Antera

Donateur
02 werkt het misschien anders dan, dat durf ik dan weer niet te zeggen. Maar dacht dat het bij allemaal zo was. spiegels inklappen en ramen dicht doen is knop vast houden dat is niet 2x drukken eigenlijk. weet niet wat het systeem daarmee doet. zou je eens moeten proberen door je deur met een pen het slot dicht te drukkenen kijken wat het doet

mOTiVe

Lid
Tweede keer sluiten zorgt er toch voor dat de deuren ook van binnen vergrendeld worden? Opdat ze dus ook niet van binnen te openen zijn? Meen zoiets gelezen te hebben.. Zal wel verschillen per model/uitvoering.

Green

Actief lid
Hallo,

Ook ik heb het rare idd dat als ik de ene keer de auto opslag doe middels afstands bediening dan gaat het lampje knipperen,en het kan maar zo zijn dat als ik het bv een paar dagen of keren per dag weer doe,het lampje niet knippert.
Iemand een idee/oplossing?

Bovenaan Onderaan