rood lampje in portier

hoi wederom,

dit keer klein probleempje, maar wel beetje irritant:
in m'n linker portier zit een klein rood lampje dat, als ik de deur een klein beetje open, gaat branden, maar als ik de deur verder open doe, weer uit gaat.

Kortom, het lampje doet het, maar.. er is iets mis met het contact.. op zich op te lossen als ik weet hoe dat lampje wordt 'geactiveerd', waar zit dat contact?

iemand enig idee?
confused.gif

Zal dat niet gekoppeld zijn aan de interieur verlichting?
Zelfde schakelaartje dat ergens in de portierstijl verstopt zal zitten, of een oridinaire bijna kabelbreuk?

MVG, Peter

purk

Senior Member
ik denk ook dat het aan een bijna kabelbreuk..... kijk een sin de hoes die van je a-stijl naar je deur zit....

bedankt voor jullie reacties tot zover

begrijp echter niet alles zo goed:

- een schakelaartje dat ergens in de portierstijl verstopt zou zitten? waar zit dat precies?

- indien kabelbreuk: kijk eens in de hoes die van a-stijl naar de deur zit?? kun je dat nog eens uitleggen?

sorry folks, maar ik ben dus a-technisch, hoewel dit forum me wel al e.e.a. heeft bijgebracht
grin.gif

purk

Senior Member
dat schakelaartje zit er niet!!!! dat zit in het portierslot ( elektrische gedeelte )

Maak de deur open en kijk dan naar de stijl waar de deur schanieren aan vast zitten daar zit een rubberhoes waar kbels door heen lopen en daar kan nog wel eens een kabel in kapot gaan

OK bedankt Purk.. ik zal vanavond weer eens kijken, hoewel ik die rubberen hoes gisteren heb losgemaakt en het me moeilijk lijkt van die bundel draden uit te zoeken welke (half) gebroken is. Maar ik zal nog eens proberen..

Bovenaan Onderaan