rood lampje

Naast de bestuurderstoel zit een rood signaleringslampje. Gaat knipperen als de auto afgesloten is, soort alarm indicator. Maar soms en niet echt verklaarbaar blijft het lampje continue branden. Geen idee waarom en als brave -alshetnietluktleesdehandleiding- heb ik gezocht maar kon niets vinden in de handleiding. Iemand enig idee ?

bedankt
confused.gif

Roak

Lid
Ik heb precies hetzelfde, hij is in de 3 weken dat ik mijn O2 nu heb 2 keer blijven branden. de auto afsluiten en weer openen reset het wel, maar ik vind het wel een vaag probleem. Ik heb geen idee waar het door veroorzaakt wordt.

SmurfForLife

Actief lid
Is al eens in een ander draadje besproken. Mijn O2 heeft dezelfde kwaal.

Echter ik denk dat het bij bj 2007 hoort en wacht af totdat ik de eerste beurt bespreek. Komt af en toe voor.

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Is al eens in een ander draadje besproken. Mijn O2 heeft dezelfde kwaal.

[/ QUOTE ]

Als dit al kwalificeert als kwaal,.....

1x gehad, vanzelf opgehouden, tis trouwens toch geen alarm lampje want die zit er toch niet op....????

Rallye

Forumguru
Ik heb dit vorige week toevallig ook gehad. Motor uit: lamp op knipperen (net als gewoonlijk). Bij de volgende start ging hij gewoon weer uit.

Racer

Lid
Knipperen is de normale stand, rood betekent dat het alarm getriggerd is. Als je dan niet binnen 15 of 20 seconden contact maakt of alarm uitschakeld met de ab, gaat het alarm af.

Blijkbaar is het lampje bij de bestuurderstoel standaard op alle o2's, maar is de herrie afhankelijk van de gekozen optie. Ik heb alarm met interieurdetectie.

Racer

ougie

Forumguru
Staat mij iets van bij dat dit te maken heeft met het twee maal direct achter elkaar indrukken van het sluitingsschakelaartje op je contactsleutel. Op die manier zet je de home-comingfunctie ook direct uit nadat je bent uitgestapt.

Oei, oei, ik was te snel en had de mening van racer niet gelezen. Waarschijnlijk heeft hij gelijk. Ik heb geen alarm, en zijn verhaal klinkt erg aannemelijk.

hoi racer, ik heb geen alarm op mijn auto (als afgaat kijkt of doet toch niemand iets...). Maar mogelijk kan het wel een combinatie zijn van klikken ofzo op de sleutelhanger. Zal eens wat combinaties uitproberen.

mvg

had de skoda net 3 dagen en toen ik terugkwam (was 15 min. weggeweest) brandde het rode lampje constant...voor ik wegging knipperde het.....het ging ook niet uit....dat vond ik toen best storend want ik moest dus met een rood lampje naar huis rijden....bij thuiskomst heb ik de auto op slot gedaan waarna het lampje wel uitging en ook weer ging knipperen.....het is na die ene keer gelukkig nooit meer voorgekomen
confused.gif
(2007)

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BlackO2</font><hr />

voor ik wegging knipperde het.....het ging ook niet uit....dat vond ik toen best storend want ik moest dus met een rood lampje naar huis rijden....

[/ QUOTE ]
Volgens mij kun je beter op de weg letten dan naar dat rood lampje....
Anders zie je nog een keer de rode lampjes van je voorligger niet.

RSTDI

Actief lid
Het probleem met het LED van de centraledeurvergrendeling is een algemeen VAG probleem van modeljaar 2007.
Is in Duitsland zowel op het skodaforum als op motortalk (golf 5) nog geen oplossing voor.
Probleem doet zich voor met en zonder alarm en is hier aan niet gerelateerd.

Bovenaan Onderaan