Rook bij regeneren: normaal?

Havana

Forumguru
Eens in de paar honderd km komt er een seconde of 20-30 witte rook achter uit mijn uitlaat. Duidelijk te zien in de binnenspiegel. Ik vermoed dat dit te maken heeft met regenereren? Is dit normaal? Het valt me pas de laatste weken op, terwijl ik de auto al 2 jaar heb. De auto rijdt verder gewoon prima. Geen storingslampjes. De auto is afgelopen vrijdag nog uitgelezen voor de keuring en daar kwam ook niks bijzonders uit.

Joske

Forumguru
Witte rook? :pieker:

lijkt me eerder mogelijks een probleem met koppakking? Witte rook is typisch voor waterdamp, dus dat lijkt mij niets te maken hebben met regeneratie van de roetfilter.

Hoe is het niveau in het expansievatje? :)

Edit: blijkbaar is dit volgens @andrehj normaal.. Voor mij is het nieuw alleszins

Antera

Donateur
Neem aan dat dit op de snelweg gebeurd bij een constante snelheid? Dan zal dit daarmee te maken hebben en rij je precies rond de grens waarbij de auto dat gaat doen. Kan geen kwaad. Ik weet uit ervaring hoeveel dit kan roken als je dit regeneren stilstaand in de straat doet. Geloof mij de buren kijken dan ineens niet meer zo lief

andrehj

Forumguru
Edit: blijkbaar is dit volgens @andrehj normaal.. Voor mij is het nieuw alleszins
Ik zie deze vraag op diverse fora voorbijkomen. Om zeker te weten of dit normaal is kun je nog even naar het brandstofverbruik kijken. Dit wordt namelijk flink hoger tijdens het regenereren.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, omdat ik in een benzine rij.

Bovenaan Onderaan