Rookgasmelding! Nokkenassensor wijkt af tov krukassensor

SC 4*4

Nieuw lid
Sinds vrijdag geeft m'n auto een melding in de display, linksonder gaat een geel soort "motorblokje" branden. De auto is maandag in Ede bij een dealer geweest, uitgelezen: sensor nokkenas wijkt af van nokkenas sensor. Dit is verholpen maar maandag middag weer dezelfde melding. Toen dealer gebeld, die heeft onderdelen besteld. Zou gaan om een "terugroep" probleem, maar mijn auto behoorde niet tot de selectie. Vandaag is alles op en rond de nokkenas vervangen. De auto starte weer vlot en reed als vanouds. Helaas vanmiddag bij thuiskomst wederom het gele lampje in de display, weer dezelfde melding! De dealer legt het probleem nu neer bij de importeur, hij weet het ook niet meer. Heeft een van jullie ervaring met dit probleem? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Erik

s-line

Forumguru
Heb ik ook nog niet eerder van gehoord, wat voor motor gaat het hier over ? succes verder
gr.michiel

Piet50

Nieuw lid
Hallo Erik,
Sinds maandag heb ik een vergelijkbaar probleem,in het display wordt eerst aangegeven dat er geregenereerd moet worden( wordt alleen mee op autosnelweg gereden met V power diesel??) dit heeft geen effect,dan wordt de sensor vervangen. Na ca 200 km gaat het zelfde lampje branden als bij jou en het regeneratie lampje blijft nu uit. Die roet sensor schijnt vaker vervangen te worden,maar op deze laatste storing heeft de garage nog geen antwoord. Ook heb ik het gevoel dat van mijn 170 paarden er ca. 50 in de wei lopen. Welke moter heb jij?
Piet50

SC 4*4

Nieuw lid
Dag Piet, mijn auto heeft een 1.8 TSI motor. Ik heb een superb combi, 4*4. Deze auto heeft een panoramma dag (de eerste (of een van de) in Nederland). Auto heeft tot 3 keer toe lekkage gehad. Alle afvoerleidingen zijn al vervangen. Nu weer dit probleem! Ik word er niet vrolijk van. Succes met jouw probleem en bedankt voor de reactie!
Groet, Erik.

SC 4*4

Nieuw lid
Net contact gehad met m'n dealer. Het betreft toch een produktiefout. De kettingspanner van de distributieketting is niet goed! Daardoor is de ketting (riem) 1 tand versprongen en staat alles niet meer op tijd. Een en ander wordt nu volledig vernieuwd. Ik ben benieuwd of het morgen goed is (en blijft). M'n vertrouwen in deze auto is totaal verdwenen.

Weest gewaarschuwd wanneer je een 1.8 TSI blok hebt!

Groet,

Erik.

michelover

Forumguru
Is er ook nog bij gezegd welk bouwjaar, of geld het voor alle 1.8TSI blokken???
Hoop voor jou dat je er geen last meer van zal hebben.

SC 4*4

Nieuw lid
Dag Michel,

Ik hoor morgen meer en zal dat via het forum doorgeven. Mijn auto is van 3-2010, heeft nu ca. 30.000 km gelopen en ca. 12 keer 1 of meerdere dagen bij de dealer gestaan.

Groet,

Erik.

SC 4*4

Nieuw lid
Dag Michel,

Het blijkt dat een bepaalde serie een produktiefout heeft in de spanrol voor de distributieketting. Ik heb vanmiddag m'n auto opgehaald, hij startte als een zonnetje. Ook de achterklep was bijgesteld zodat deze niet langer de bumper beschadigde. Nadat ik ca. 2 kilometer had gereden richting ons kantoor trok ik stevig weg bij een verkeerslicht. Tijdens het opschakelen van 2 naar 3 begon de auto heftig in te houden en te bokken. Ik vreesde even dat de distributieketiing dit probleem veroorzaakte maar gelukkig niet. Gelijk terug naar de garage. Daar bleek dat de turboslang was los geknapt.
Mijn vertrouwen is nu lager dan 0! De dealer baalt ook als een stekker. De baas zelf had gisterenavond laat doorgewerkt om de auto vandaag gereed te hebben maar heeft waarschijnlijk de turboslang niet goed aangedrukt.

Inmiddels rijdt de auto weer goed maar ik benieuwd wat er nu weer mis gaat...

Groet,

Erik.

michelover

Forumguru
Zou inderdaad ook minder vertrouwen in de motor krijgen als ik dat allemaal zo lees. Denk en hoop dat mijn blok uit 2009 er geen last van gaat krijgen. Wens je verder veel rij plezier zonder verdere onnodige garage bezoeken.

Groet Michel

Josh

Nieuw lid
Ik volg dit item met veel interesse. Ben erg benieuwd om welke series het gaat.
Is dit het probleem bij terugroepactie 15D7 ?

Josh

CDO

Forumguru
Motorcodes zijn wel bekend (of op te zoeken), ik kan alleen niets vinden over de chassisnummers die het betreft.

Bovenaan Onderaan