Roomster 1.2HTP - vermogen voldoende voor stadsverkeer?

Ik overweeg de aanschaf van een Roomster. Het is een stadswagen die hooguit tweemaal per jaar een kort stuk op de autoweg zal zijden en dus zelden gaat die wagen meer dan 80km/h rijden.
Op de HTP 1.2 van 70pk geven ze bijzonder veel korting zodat het prijsverschil met de 1.2TSI (van 86pk) ruim 1400€ bedraagt.
Nu rijd ik met een VW Polo van 2006 met 64pk en voor hetgeen ik die wagen gebruik volstaat dat voor mij.
Zal de 1.2HTP 70pk voldoende zijn of gaat dat toch tegenvallen. Ervaringsdeskundigen die zelf de 1.2HTP hebben?

RefleCs

Forumguru
Ik heb een keer een Fabia 1.2HTP meegehad als tijdelijke auto. Het motortje is best aardig en als je niet al te gek veel power nodig hebt komt ie in de stad best mee. Alleen als je ergens even snel voorbij wilt is het geen doen. Je moet wel geduld hebben. Op de snelweg vond ik het motortje zwaar tegenvallen. Ik had echt moeite met normaal meerijden met het overige verkeer. Ook een stuk binnendoor over een 80km weg met vrij veel stoplichten heb ik me behoorlijk geergerd. Ik kan me voorstellen dat de Roomster wat zwaarder is en wat meer windgevoelig maar daar merk je in de stad vrij weinig van denk ik.

Persoonlijk vind ik de 1.2TSI 105pk een stuk soepeler en fijner lopen dan de 1.2HTP

Gezien je bericht denk ik dat je er wel mee uit de voeten kan. Echter die 1400 euro zou ik persoonlijk wel overhebben voor de 1.2TSI

Fabia

† In Memoriam
Ik heb een Roomster 1.2 gehad en was er zeer tevreden over. De motor is bijzonder geschikt voor stadsverkeer. En wat minder voor de snelweg, dan moet íe toch te veel toeren maken. Je merkt dan ook dat íe wat te kort komt. Maar voor in de stad vond ik 'm uitermate geschikt. Lees mijn review op autoweek maar eens. En kijk maar eens op dit topic . Succes met je keuze.

cvegreen

Forumguru
Mijn fabia1 had een 1.2 htp met toen nog 54pk en ik heb er altijd met heel veel plezier mee gereden. Wat ik lees van reflecs vind ik totaal niet waar behalve dan over het snelweg verkeeer. Maar doordat het een 3 cilinder motortje is , is hij in de stad juist net heel levendig. Onderin heb je heel veel koppel vrij . Mijn advies is dus. Je zult het u zeker niet beklagen met een roomster met 1.2 htp motortje.

Mark

Banned
Mijn fabia1 had een 1.2 htp met toen nog 54pk en ik heb er altijd met heel veel plezier mee gereden. Wat ik lees van reflecs vind ik totaal niet waar behalve dan over het snelweg verkeeer. Maar doordat het een 3 cilinder motortje is , is hij in de stad juist net heel levendig. Onderin heb je heel veel koppel vrij . Mijn advies is dus. Je zult het u zeker niet beklagen met een roomster met 1.2 htp motortje.
De Fabia die ik had was ook een 1.2 met een goede 50pk, deze wagen zat meer op de snelweg dan in de stad. Er is zelfs zonder problemen een plooicaravan mee getrokken naar Spanje, ik vond de moter zeer soepel terwijl het verbruik best meeviel.

Bovenaan Onderaan