Roomster 1.6 90pk vs 105pk

Hoi

Een analoge vraag als hier maar dan voor de Roomster. Beide motoren hebben zelfde motorblok, maar is het verschil van 15pk puur softwarematig, of zit er ergens nog een verschil?

En kan ik deze paardjes achteraf nog loslaten?

Groeten!

Race Eend

Forumguru
Dit verschil zit hem puur in de software.

Je kunt hem altijd nog laten tunen achteraf, dan kan hij zelfs boven de 105pk specs komen, geen enkel probleem.

Net aan de vrienden van de belastingen, keuring en verzekeringen gedacht. Als ik dat zou aanpassen zullen ze niet blij zijn mochten ze daar niet van horen waarschijnlijk?

cvegreen

Forumguru
Op de keuring word dit niet geconrroleerd, die valt al uit de boot al de rest weet dit ook niet als jij je mond daarover maar dicht houd. Weet dat ze dat enkel op een vermogensbank kunnen nagaan. Dus is de pakkans ongeloofelijk klein. Wettelijk mag je dit inderdaad niet doen zonder dat de officiele instantie's daar weet van hebben. Maar hoe minder dat ze weten hoe beter ze slapen. Oh ja, slapende honden niet wakkerbmaken he maat. Dan worden ze kwaad.

Het is niet de bedoeling dat ik m'n Roomster tot boven de 200km/h krijg. Maar als het kan helpen om eventueel zuiniger en vlotter te kunnen rijden...

Wat kan ik eigenlijk verwachten van een extra 15 paarden onder de motorkap?

cvegreen

Forumguru
Meer souplesse, doordat de motor minder gaat moeten werken voor hetzelde resultaat gaat hij daardoor ook iets zuiniger worden. De meesten hier die het wel gedaan zijn er tevreden over, ook ober het verbruik.

Bovenaan Onderaan