Roomster 2.0

Bothje

Heel gewoon lid
Las op de website van de Telegraaf het volgende stukje:
Skoda geeft vervolg aan Roomster

Met slechts 229 verkopen in heel 2010 blijft de afzet van de Roomster ver achter op die van de concurrentie. De Tsjech is echter in het buitenland populairder dan in ons land. Vandaar dat de autobouwer een vervolg geeft aan de ruimtewagen.

Populair? Dat is de Roomster niet bepaald. Afgelopen jaar daalde de afzet met 30%. Wereldwijd verlieten 27.728 stuks de showrooms. Dagelijks rolden 128 units van de band. Of de afzet te lijden heeft onder de komst van de Yeti, geeft Skoda niet op. De Tsjechen hebben echter wel de Roomster opnieuw in de markt gezet toen de SUV in het programma kwam. De Yeti was vorig jaar goed voor dik 52.550 verkopen, een jaar eerder nog 19.672.
Volgens Winfried Vahland, de afgelopen september aangestelde topman van Skoda, komt er een vervanger voor de Roomster. De nieuwe editie zal echter wat design betreft geen buitenbeentje meer zijn. Hij krijgt een ontwerp dat meer in lijn is met de overige types. Vahland verklapt dat de ruimtewagen veel praktischer zal zijn dan het bestaande type. "Mogelijk kunnen we de auto breder inzetten," laat de topman weten, waarmee de baas aangeeft alle vertrouwen in de nieuwe MPV te hebben.
De opvolger van de Roomster staat voorlopig niet op de introductiekalender. Eerst lanceren de Tsjechen de kleine stadsauto. Vooral van de vijfdeurs-variant heeft het merk hoge verwachtingen. Na het instapmodel komt een nieuwe sedan, die de Volkswagen-dochter tussen de Fabia en Octavia positioneren. Vervolgens is het de beurt aan de derde generatie Octavia. De kalender vermeldt dan al 2013.

Het eerste wat opvalt is dat de Roomster toch een exclusief model blijft.

Het model zal meer in lijn zijn van de rest van de Skoda modellen (?) en nog praktischer als de huidige Roomster:ahum:. Het laatste kan ik me niets bij voorstellen.

Ben wel benieuwd naar deze opvolger van de huidige Roomster.

Iemand al spy shots gezien?

Exciter

Administrator
Erg jammer dit. De Roomster was juist op zijn mooist als prototype, toen was het nog veel meer designwerk. Toen trok hij ook veel aandacht. Ik weet nog, hoe mooi ik de glazen achterdeur vond!

En nu gaan ze hem nog saaier maken? Bad step, als je het aan mij vraagt. Kijk, wat Kia heeft gedaan, die hebben de Roomster goed afgekeken en een mooie wagen neergezet.

Als het aan mij lag, juist nog spannender maken!

Falcon

Donateur
Ik denk persoonlijk dat ze hier een Touran achtige MPV van gaan maken, dus ook een andere prijsklasse. Nu maar hopen dat ze dit wel op het nieuwe onderstel van VW gaan produceren. En het liefst nog in 2012, want misschien zet ik hem dan wel op mijn lijstje.

Fabia

† In Memoriam
Ben benieuwd maar hoop toch wel dat het een beetje eigenwijs blijft. Ik ben juist blij met het aparte design. Hele volksstammen rijden rond in een Astra, nou ik niet. Maar ben wel blij dat er een opvolger komt. Maar nog praktischer als de huidige Roomster??? Dat kan toch niet?

Sorry dat ik het zeg en iemand tegen het zere been schop maar dat kan alleen maar beter worden.

De Roomster is samen met de Fiat Multipla een van de lelijkste autos die er is.
Een Fabia met daar iets aangeplakt....

wimv

Actief lid
@Ronnie: Dat zou je bijna zeggen ! Respect people.
[MODERATORBREAK][/MODERATORBREAK]

EdK

Forumguru
YES Lenk welcome back in your new outfit !

Jammer dat ik de RR niet meer heb.............

Fabia

† In Memoriam
Ach, er zullen altijd mensen blijven die de RR echt lelijk vinden. Laat ze in hun waarde. Ik ben er weg van en dat is voor mij het belangrijkste.

E

Ex-lid 2926

Ik heb gelezen dat VW nog een Polo stationcar wil uitbrengen. Op basis van dit platform heeft het VAG concern nog geen "kleine" MPV die kan concurreren met de Opel Meriva, Renault Modus, Hyundai ix20 en Kia Venga.
Zou mij niet verbazen als Skoda met een vernieuwde Roomster deze plaats gaat innemen. Een MPV op basis van de Octavia zou teveel in het vaarwater van de Touran en de Altea XL kunnen komen.

Pendragon

Donateur
Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden. Ik vind ook de roomster het lelijk eendje bij Skoda, kan er niks aan doen. Zoals mijn vrouw zegt: het zijn 2 auto's aan elkaar geplakt. Geen gezicht. Praktisch zal hij zeker zijn, maar dat is de Multiblaah (zo noemen wij hem altijd) van Fiat ook. Ik vond het conceptmodel van de Roomster ook veel beter dan wat het nu is. Maar als mensen er blij mee zijn, prima :)

Fabia

† In Memoriam
Dat mag hoor Andre. Ik vind het naast een hele praktische auto toch ook een onderscheidende auto. En daar hou ik wel van. Ik mag graag in een auto rijden waarin geen hele volksstammen rijden. Naast de kwaliteit prijs verhouding was dat ook een van de redenen om voor Skoda te gaan. Ben niet zo'n massa beest. En wat ook handig is dat je de RR makkelijk op een parkeerplaats terug vind omdat íe juist wat hoger is. Zeker met de dakrails erbij. Maar het blijft uit een wat controversiele auto maar dat vind ik niet erg. Smaken verschillen nu eenmaal.

Bovenaan Onderaan