Bothje
Heel gewoon lid
Las op de website van de Telegraaf het volgende stukje:
Het eerste wat opvalt is dat de Roomster toch een exclusief model blijft.
Het model zal meer in lijn zijn van de rest van de Skoda modellen (?) en nog praktischer als de huidige Roomster:ahum:. Het laatste kan ik me niets bij voorstellen.
Ben wel benieuwd naar deze opvolger van de huidige Roomster.
Iemand al spy shots gezien?
Skoda geeft vervolg aan Roomster
Met slechts 229 verkopen in heel 2010 blijft de afzet van de Roomster ver achter op die van de concurrentie. De Tsjech is echter in het buitenland populairder dan in ons land. Vandaar dat de autobouwer een vervolg geeft aan de ruimtewagen.
Populair? Dat is de Roomster niet bepaald. Afgelopen jaar daalde de afzet met 30%. Wereldwijd verlieten 27.728 stuks de showrooms. Dagelijks rolden 128 units van de band. Of de afzet te lijden heeft onder de komst van de Yeti, geeft Skoda niet op. De Tsjechen hebben echter wel de Roomster opnieuw in de markt gezet toen de SUV in het programma kwam. De Yeti was vorig jaar goed voor dik 52.550 verkopen, een jaar eerder nog 19.672.
Volgens Winfried Vahland, de afgelopen september aangestelde topman van Skoda, komt er een vervanger voor de Roomster. De nieuwe editie zal echter wat design betreft geen buitenbeentje meer zijn. Hij krijgt een ontwerp dat meer in lijn is met de overige types. Vahland verklapt dat de ruimtewagen veel praktischer zal zijn dan het bestaande type. "Mogelijk kunnen we de auto breder inzetten," laat de topman weten, waarmee de baas aangeeft alle vertrouwen in de nieuwe MPV te hebben.
De opvolger van de Roomster staat voorlopig niet op de introductiekalender. Eerst lanceren de Tsjechen de kleine stadsauto. Vooral van de vijfdeurs-variant heeft het merk hoge verwachtingen. Na het instapmodel komt een nieuwe sedan, die de Volkswagen-dochter tussen de Fabia en Octavia positioneren. Vervolgens is het de beurt aan de derde generatie Octavia. De kalender vermeldt dan al 2013.
Het eerste wat opvalt is dat de Roomster toch een exclusief model blijft.
Het model zal meer in lijn zijn van de rest van de Skoda modellen (?) en nog praktischer als de huidige Roomster:ahum:. Het laatste kan ik me niets bij voorstellen.
Ben wel benieuwd naar deze opvolger van de huidige Roomster.
Iemand al spy shots gezien?