Roomster / fabia

Stoelen

• Fabia roomster

Stemmen: 0 0,0%
  • Zithoogte

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    0
  • Opiniepeiling gesloten .

Booij

Nieuw lid
Ik ben van plan om een gebruikte roomster of fabia te kopen
Kan iemand mij vertellen of er een groot verschil is in zit / uitstap hoogte tussen de Roomster of de Fabia

AGTon

Forumguru
Ik denk ook dat je iets verkeerd hebt gedaan mbt het aanmaken van de post.

Hoe dan ook, ik ben zelf overgestapt van een fabia combi naar een roomster een jaartje of 2 a 3 geleden. De zit van de Roomster is hoger dan die van de fabia. Die scheelt voor mijn gevoel best wel aardig wat. Tevens de kinderen uit hun kinderzitje halen gaat makkelijker dan voorheen. Ik ben iig erg tevreden over de instap van de Roomster. Wanneer ik een leen Fabia meekrijg van de dealer merk ik altijd wat een verschil dit maakt.

Enige nadeel van de Roomster is dat de hoge zit gecombineerd met de voorruit die rechtop staat er voor zorgt dat ik bij het stoplicht vaak even over mijn stuur moet hangen om te kijken of het groen is. :)

A.Kortleve

Nieuw lid
Een Roomster is wat groter. Vooral achterin. Een fabia is wat lager als auto. Dus heb je bij je hoofd wat meer ruimte in de Roomster. Ik vind dat wel prettig. Maar het zorgt er ook voor dat je een iets hoger brandstofgebruik. Daarnaast vindik de Roomster handiger in gebruik door de flexibele banken die je er uit kunt halen en verschuiven. Achterin zit je in ieder geval hoger en heb je veel meer ruimte. Feitelijk zit je daar als een vorst. Dat vind ik in de Fabia veel minder het geval. Als laatste is de Roomster een opvallende verschijning. Je moet er van houden.

Boet

Actief lid
Roomster is achterin beduidend hoger qua zitruimte. Vooral kinderen vinden het briljant icm. de lager uitgesneden zij-achterruiten. Voorin hangt het een beetje af of je in hoogte verstelbare stoelen hebt; de mijne staat bv. op de laagste stand, waardoor het vergeleken met een Fabia niet zo heel veel zal schelen. Maar op de hogere standen zal het zeker schelen.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben nu van Yeti naar Fabia Combi overgegaan. En ja, de Fabia is een stuk lager. Maar ik was er na een paar weken volledig aan gewend. Mensen zeggen dan vaak dat je een beter overzicht hebt over het verkeer e.d. Dat zit echt tussen de oren. Als je dat wil, moet je een grote bus oid nemen.
En wat betreft de instap, ja in het begin stort je bij het instappen een eind omlaag. Maar zoals gezegd, het went erg snel

Roco

Lid
Na 6 jaar Fab II nu een Roomster.
Vooral na een lange rit ( > 750 km) was het soms vrij moeilijk uit de stoel komen in de fabia. Nu ik diezelfde ritten maak in de Roomster stap ik monter uit en makkelijker. Even naar buiten draaien en voet neerzetten en uitstappen. Bij de Fab kwam ik meer uit de diepte, terwijl de stoel toch in de hoogste stand stond. Als ik ruimte en vooral wegligging vergelijk, zou ik geen fab meer willen, terwijl we daar heet tevreden over waren.
maar kwa wegligging weet ik nu...... en de Roomster heeft ook 4 schijfremmen rondom en dat scheelt meters !!!

EdK

Forumguru
Tsja de achteras van je RR komt van de Octavia en is breder dan de vooras en hierdoor krijg je het gooi en smijt gevoel in bochten met de RR

EdK

Forumguru
Lekker wagentje dus , en ga je zeker geen spijt van krijgen
Zelfde gehad alleen geen scout uitvoering.
Geen wagen waar je de stenen uit het wegdek trekt, maar gewoon een erg fijne multi functionele wagen

Bovenaan Onderaan