Roomster gespot in Nederland

Vanmiddag een Roomster zien rijden, in het wild. In zo'n typische blauwe kleur, zoals je ze overal op plaatjes ziet.
Ik woon in Leusden, dus dat was niet zo opmerkelijk. Wel eigenaardig vond ik dat er geen bestickering was ('Dit is de nieuwe....') en er een gewoon nummerbord (45-TH-GL) opzat en geen groen dealerding.

DJNeO

Actief lid
is al oud nieuws... :tongue: zag hem gisteren ook al rijden in leusden bij Pon... denk dat wij dezelfde hebben gezien...

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

is al oud nieuws... :tongue: zag hem gisteren ook al rijden in leusden bij Pon... denk dat wij dezelfde hebben gezien...

[/ QUOTE ]

hoezo oud nieuws ?? het bericht van frans stond er eerder dan het jouwe !!! Voor mij was het nieuws en de jouwe was later, dus ouder nieuws.

Ach, het staat natuurlijk best wel interessant om te zeggen dat je zelf......

Maar om op de eerste vraag terug te komen: ik vond de wagen korter en hoger dan ik hoopte. Toch wel een tikkie pausmobiel. Binnenkort beter bekijken als die stilstaat.

Gek. Wanneer je op RDW.nl kijkt en de voertuiggegevens wilt opvragen, dan geeft het systeem niets?
confused.gif

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: fransvanderbeek</font><hr />
Binnenkort beter bekijken als die stilstaat.

[/ QUOTE ]

Gewoon klemrijden die handel
wink.gif
en dan foto's maken !!

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

hoezo oud nieuws ?? het bericht van frans stond er eerder dan het jouwe !!! Voor mij was het nieuws en de jouwe was later, dus ouder nieuws.

[/ QUOTE ]

Maar voor MIJ was het wel al oud nieuws
wink.gif
tongue.gif

Ik ben vanmiddag bij mijn dealer (Skoda van Kleef uit Dordrecht) geweest en daar stond een Roomster in de showroom. Ik moet eerlijk zeggen mijn eerste indruk was KLEIN! Ik heb de diverse test/verslagen gelezen en had de indruk dat het een forse auto zou zijn. Toen ik een paar rondjes rond de auto had gelopen kon ik mij bijna niet voorstellen dat hij een grotere wielbasis heeft dan de Octavia. Ook toen ik achter het stuur ging zitten viel mij op dat de voorruit vrij klein is. Hij staat hier in een iets donkere grijstint te pronken, misschien dat de kleur hem wat kleiner laat ogen! Het interieur is verder erg mooi en is in twee kleuren. Ook is hij in vele manieren verstelbaar. Zelf rij ik sedert mei dit jaar in een Fabia Combi Spirit+ en heb overwogen om te wachten op de Roomster. Nu ik hem in "levende lijve" heb gezien ben ik achteraf toch blij dat ik voor de Fabia heb gekozen, maar uiteraard zijn smaken verschillend!! Mochten jullie hem ook willen zien dan zou ik ff bij Skoda van Kleef in Dordrecht langsgaan! (ik heb geen aandelen en werk er ook niet, het is gewoon een prima dealer!!)

Ik begreep van hem dat hij de auto zelf heeft geimporteerd of zo iets vanuit Duitsland. Zodat de klanten er vast kennis mee konden maken onder het genot van een lekker bakkie!
koffie.gif

elcocheSKODA

Actief lid
Gegegens volgens RDW:

Kenteken 44-TH-GL
Voertuigsoort Personenauto
Merk SKODA
Handelsbenaming ROOMSTER
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1390 cm3
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.130 kg
Maximum massa voertuig 1.670 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 450 kg
- geremd 900 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 7 september 2006
Datum eerste toelating 7 september 2006
Datum aanvang tenaamstelling 7 september 2006

Vervaldatum APK 7 september 2009

Terug naar invoerpagina

© 2005 - 2006 RDW

Sjhonny

Nieuw lid
De Roomster was al vanaf begin Juli in Nederland.
Waarschijnlijk is het dezelfde want deze stond tijdens de tour de france al bij de Skoda stand weliswaar zonder kenteken.
Verder heeft hij bij verschillende evenementen gestaan.

Frankie

Actief lid
vandaag zelf de eerste keer een Roomster gezien. Was in Nuth (id buurt bij Heerlen/Hoensbroek). Was metallic "licht"-blauw exemplaar. Mijn eerste indruk was goed. Leuke auto, springt eruit. Alleen jammer van de ietwat terughoudende styling vergeleken met de proto's. Blijf de ontbrekende knipperspiegels een gemis(ser) vinden.

Bovenaan Onderaan