Roomster in Tsjechie

HansH

Nieuw lid
Skoda-vrienden,
Afgelopen zomer eens op vakantie gegaan naar Tsjechie. Achter de Skoda Fabia combia hangt dan een vouwwagen wat een prettige combinatie is op de Duitse autobaan (en daarbuiten). Een heerlijke vakantie gehad. We hebben natuurlijk een Skoda dealer bezocht en de roomster goed bekeken. Mooie auto maar m.i. niet top! Had er meer van verwacht. Meer uitdaging en prikkelend. Een Pausmobiel is het zeker niet! Maar geraakt ben ik ook niet. Geef mij de fabia of octavia dan maar. En die worden enorm goed in elkaar gezet daar in Tsjechie. Want een bezoek aan de fabriek (wel vantevoren mail sturen) heeft mij in ieder geval overtuigd van het feit dat Skoda kwaliteit is.
Wij rijden nu 6 jaar skoda en zij alleen maar positief.

Groet, Hans

Stodvacitka

Nieuw lid
Hallo Hans H,

Ben je in de fabriek geweest waar de Roomster gemaakt werd of begrijp ik goed dat je in de Fabia / Octavia fabriek geweest bent?

Het eerste zou heel bijzonder zijn!
Ik ben er deze zomer geweest. Helaas niet binnen. In september is er voor het eerst in het hele bestaan van de fabriek een open dag geweest. Helaas niet toen ik er was.
Het gaat dan om de fabriek waar altijd de specials geproduceerd zijn. Dit is in Kvasiny (nabij Hradec Kralove).
Deze fabriek bestaat een jaar of 70 geloof ik en is voor productie van de Superb in 2001 behoorlijk aangepakt. Nu wordt ook de Roomster daar gebouwd en dat heeft weer een hele uitbreiding en vernieuwing teweeg gebracht.
We hebben er gesproken met een portier en ik heb wat foto's gemaakt van de buitenkant mocht niet) en ook over de berg gereden zodat je de hele fabriek mooi zag liggen.

In Mlada Boleslav wordt de fabia Octavia gemaakt. Kun je daar dan een bezoek aanvragen?

Ik vindt de Roomster er trouwens ook niet zo schitterend uitzien maar zie wel een heel potente auto voor een grote doelgroep. En wel erg netjes afgewerkt trouwens. Het is ook even wennen aan de auto. Ik heb in Tsjechie verschillende kleuren gezien bij dealers gaan kijken. Zeker leuker dan vergelijkbare (geld) producten maar de motorisering is mager lijkt me.

Bovenaan Onderaan