Route leiding ruitenwisservloeistof naar achterklep (02C FL)

Vanenkelen

Forumguru
Wie o wie :arghh:?

Ik heb sinds kort een beetje last van natte voeten (alleen op de bestuurdersplek, nergens anders) en het ruikt naar ruitenwisservloeistof. Nu bestaat er een kleine kans dat het schoonmaakmiddel uit de hogedrukspuit van de wasstraat is. Ik had namelijk de treeplanken, zij- en onderkanten van mijn deuren schoongemaakt en precies bij het bestuurdersportier bleef ik met die slang hangen waardoor er een flinke spuit naar binnen verdween, maar ik had het idee dat dat al weer gedroogd was.

Inmiddels met van die droogkussentjes en kranten druk bezig om de boel te drogen en het lijkt te lukken, maar ik vind de ruitenwisservloeistof lucht toch net te penetrant. En er zij nog twee redenen waarom ik de ruitenwisservloeistof verdenk:
  1. Ik moet de laatste tijd wel erg veel bijvullen (maar ja het is wel de tijd van het jaar natuurlijk)
  2. En het duurt best lang voordat de achterruitenwisser begint te sproeien. Hij doet het dus nog wel, maar het lijkt alsof de leiding steeds voor een deel leeg is als ik weer ga sproeien.
Dus ik zou voor de zekerheid de leiding wel willen controleren, maar waar te beginnen?

Mijn eerste gedachte was dat hij rechts door de auto zou moeten lopen, want rechts zit ook het reservoir en de pomp. Maar achter loopt de leiding in ieder geval van linksboven uit de auto via een flexibele slang de achterklep in. Ik heb ook al rondgeneusd in Elsa en een online variant van Etka, maar daar kan ik de pomp en de leidingen zelf wel vinden, maar niets over de route die ze in de carrosserie afleggen.

Ben benieuwd of jullie dit weten?

Monteurtje

Forumguru
De 'slang' plastic geribbelde buis of hoe je het ook wilt noemen van de ruitsproeier achter zit in de kabelboom. Komt links de auto binnen. En gaat dan langs de dorpel naar achteren. Naast de achterbank rugleuning zit een kussen.
De voorste dorpelbekleding even eruit halen.

Bovenaan Onderaan