Routebegeleiding automatisch op analoge dashboard

Coen0101

Nieuw lid
Hoi,

Weet iemand hoe ik de routebegeleiding uit kan zetten op mijn analoge display? Ik gebruik Android auto met Google Maps voor navigatie. Helaas wordt zodra de route gestart is de routebegeleiding automatisch gestart op het display. Ik moet deze met de functies op het stuur weer handmatig iedere keer uitzetten. Erg irritant...

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik krijg maar geen optie gevonden bij de diverse instellingen om deze uit te zetten.

Groet, Coen

Coen0101

Nieuw lid
De cockpit oftewel het paneel achter het stuur. Deze is bij mij grotendeels analoog met een minimale digitale toevoeging zoals snelheid, aantal km etc. Zie bijgevoegd voorbeeld.

Bijlagen

• 824953108-8.jpg
    824953108-8.jpg
    272,1 KB · Weergaven: 33

hemi24

Forumguru
Aha, dat wordt bij Skoda vaak aangeduid als het Maxidot scherm…
Geeft deze info weer bij navigatie via AndroidAuto? Dat had ik nog niet meegekregen dat dat tegenwoordig tot de mogelijkheden behoort!

Denk dat je dan toch de vraag moet stellen aan iemand als @Antera

Coen0101

Nieuw lid
Yes klopt idd, ik start de route/navigatie via Android auto met Google Maps. Daarna is deze routebegeleiding direct te zien op de Maxidot. Handmatig moet ik deze via de buttons op het stuur beëindigen om vervolgens weer gewoon het standaard display te zien.

hemi24

Forumguru
Dat laatste kan kloppen dat is een erfenis (of ergernis) wat ook altijd vanuit het standard navigatiesysteem werd geïnitieerd: route starten is weergave op het Maxidot.

Coen0101

Nieuw lid
Is er dus geen mogelijkheid om dat uit te zetten? Vreemd als dat automatisch gebeurd en je daar geen voorkeur aan kunt geven toch? Immers is het een auto met bouwjaar 2021 en model 2020/2021 waarbij je dat soort instellingen toch wel mag verwachten

Canon-Eye

Forumguru
Routegeleiding start bij mij vanuit de Amundsen ook meteen op de maxidot. Maar ja, ik zie daar liever het actuele verbruik, hetgeen wordt bereikt met 2 drukjes van de rechterduim op de stuurschakelaar.
Big deal... :nono:

Coen0101

Nieuw lid
Je hebt al twee drukjes nodig om de navigatie te beëindigen. Daarna staat ie standaard op de 'kompas' waarna je opnieuw met wat drukjes op de gewenste weergave weer terecht komt. Tja mss geen big deal maar anno 2023 toch vreemd dat dit (standaard) dan niet te personaliseren is...

EdK

Forumguru
Dan druk je op verkeerde knoppie !
Druk 1 keer op knoppie met de 2 blaadjes en dan staat hij in de vorige mode
En dat is bij mij me verbruik....
Maar is allemaal een kwestie van accepteren en even er aan wennen en dan is het zo gewoon dat je je er niet meer aan ergert...
Eigenlijk zoals het hele leven.................... :lezen:

Canon-Eye

Forumguru
Je hebt al twee drukjes nodig om de navigatie te beëindigen.

Ik kan gewoon door de diverse schermen op de maxidot heen- en terugbladeren door op het linker-of rechterdeel van die toets te drukken. De afstand tussen Rijgegevens en Navigatie is 2 klikken (Telefoon zit ertussen meen ik, maar die gebruik ik zelden of nooit om uitgaand te bellen). Dat werkt blind op 't gevoel.

SuperBeeb

Forumguru
In de set up kan je voor de ritgegevens (verbruik e.d.) aanvinken wat je wel/niet wilt zien in je maxidot. Wellicht kun je in dat menu ook kiezen om navi uit te zetten.

Coen0101

Nieuw lid
Ter info, zojuist op een ander forum een mogelijke 'oplossing' gelezen. Indien je de navigatie instelt zonder de motor gestart te hebben toont hij geen navigatie/routebegeleiding op de Maxidot bij het starten van de motor maar de laatst ingestelde ritgegeven. Vanavond eens proberen ;)

Tees

Donateur
Tenzij er iemand naast je zit, zou ik dat sowieso adviseren...
Maar of dit nou zoveel makkelijker is dan 2 klikjes op een knop op het stuurwiel?

Logic

Actief lid
Mijn Kamiq doet dit ook sinds een software update. bloedstollend irritant en ook onlogisch. Het is ook niet de Google navigatie die hij daar laat zien. Ook ik werk met Android auto en als ik daar de navigatie start komt op dit schermpje de skoda navigatie tevoorschijn. Die doet dus ook niets anders dan te laten zien waar je rijdt.

Rallye

Forumguru
Dus als ik het goed begrijp, laat Skoda op het grote scherm de (niet-gebruikte) Skoda navigatie zien als je via Android Auto (op Waze of Maps of zo) navigeert?

Bovenaan Onderaan