Net als bij een kachel, als je die tempert dan vervuilt ie ook meer dan wanneer die voluit gaat.
En je weet toch wel dat die stemmingmakerij dat auto's zoveel vervuilen er alleen maar is om evt belastingverhogingen weer te rechtvaardigen.
Ja, en dat de 1.6 FSI ook in de top 5 van Eco-auto's staat. (Terecht: mijn verbruik over de eerste 5500 km is gemiddeld 1:16. ) 'n Knappe prestatie van Skoda om met twee motortypen van één model in dit lijstje te verschijnen.
Hmmm hoe ga ik die lange termijn oproepen... eens kijken straks! Ben benieuwd. Vorige tank 1:13 met gas, maar nu rij ik veel vlotter dus ben benieuwd.Tja, ik vind het toch wel leuk dat het lange-termijngeheugen (nummer 2 dus) nu 1:16,4 aangeeft.
Enkele factoren die dit kunnen verklaren:
* anticiperend en (dus) gelijkmatig rijden
* auto vrijwel uitsluitend voor ritten van 10 km of meer gebruiken (op een enkel supermarktbezoek na)
* waar mogelijk de cruisecontrol gebruiken
* de in Nederland geldende maximumsnelheden niet overschrijden (je mag trouwens blij zijn als je gemiddelde op een 120 km snelweg boven de 80 km / uur uitkomt ...)
Hmmm hoe ga ik die lange termijn oproepen... eens kijken straks!
Dank! Ik dacht het al en had er al eens op lopen duwen, maar gebeurde weinig. Zal zometeen eens kijken als ik ga rijden.Als je het verbruiksgemiddelde van je actuele rit in beeld hebt, staat rechts bovenin het schermpje een 1. Druk je kort op het knopje aan de onderkant van de handel, dan verandert dat in een 2: want je dan te zien krijgt is het zg. lange termijngeheugen.
Vanavond er niet van gekomen - onverwacht toch maar de motor gepakt en niet de auto.niet te hard duwen - dan wis je het geheugen namelijk! Lichtjes aanraken en minder dan een seconde - dan moet het lukken.
Vreemd genoeg juist het krachtigste type, met 125 Kw, die wel in België en Frankrijk, maar niet in Nederland te koop is...Las in de ANWB kampioen dat de Octavia RS 2.0TDI de schoonste diesel is... snel en schoon dus :-) :xyxthumbs:
Nooit van de O2 RS Diesel gehoord?Vreemd genoeg juist het krachtigste type, met 125 Kw, die wel in België en Frankrijk, maar niet in Nederland te koop is...
Net als bij een kachel, als je die tempert dan vervuilt ie ook meer dan wanneer die voluit gaat.
En je weet toch wel dat die stemmingmakerij dat auto's zoveel vervuilen er alleen maar is om evt belastingverhogingen weer te rechtvaardigen.
En ja hoor de diesel gaat 4 cent omhoog, dank u, kabinet Bak-ellende. Laten we maar niet meer gaan terugrekenen in guldens.