RS 2.0tsi waterpomp

rssr

Lid
Na 83.000 km begint de waterpomp te lekken. Vind ik niet kunnen, en ik vrees voor een dure reparatie. Iemand met dezelfde ervaring?

Is het de pomp zelf die lekt of de aansluitingen op de pomp? Als het dat laatste is zou de reparatie niet gek veel moeten kosten. Al ben ik het met je eens dat deze problemen niet op zouden moeten treden bij zo'n jonge auto. Wat zegt je dealer/garage?

rssr

Lid
Zo jong is die niet meer, 5 jaar.
En het gaat om de pomp volgens de dealer. De reparatie bij een RS zou duurder uitvallen dan normaal...

Ok dat is inderdaad niet heel nieuw, maar ook dan zou je niet zulke problemen verwachten. Dit zijn eerder issues die je na 10+ jaar verwacht. De pompen zijn online relatief goedkoop te krijgen en zelf vervangen is volgens mij goed te doen. Misschien is dat een optie?

Timmer

Forumguru
Waterpomp vervangen op de tsi;

Deze vind ik persoonlijk iets beter;

Ik heb het zelf gedaan bij de mk6 gti 2jr geleden samen met men buurman, duurt wel even maar is goed doenbaar.
En we zijn beiden geen professionals ;)

• Leuk
Waarderingen: rssr

Fmoon

Forumguru
Ik had het op mijn RS (2014) binnen 18.000km (binnen 2 jaar). Is toen nog onder garantie vervangen. Ik geloof dat de factuur €1700,- was.

• Leuk
Waarderingen: rssr

Fmoon

Forumguru
Wel balen. Wat ik me nog herinner zaten de kosten vooral in de tijd voor demontage, volgens de garage moest de voorkant eraf (bumper e.d) weet niet wat er van klopte want het koste me niks gezien het nog in de garantie viel.

Timmer

Forumguru
De bumper eraf moet niet als je handig bent (maar het is wel makkelijker),het inlaatspruitstuk dan weer wel. Er is best wel wat demontage eer je aan de waterpomp zelf bent, en die uren betaal je bij een dealer ook aan minstens €60/u excl.

louigi58

Senior Member
Bij mijn RS230 van 2015 met 83.000km exact hetzelfde geconstateerd tijdens beurt bij VAGtechniek in Nuenen. Moest het in de gaten houden, was euvel van 2.0 TSi motoren. Prijsopgave € 1150 was ca. 4 uur werk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

gehaktbal

Forumguru
die 60 euro per uur was 2 jaar geleden het geval. Zijn nu 2 jaar verder en bij mijn laatste prijsopgave die ik heb gedaan, was het 160 euro.

Bovenaan Onderaan