RS 230 VS 245

PSM

Nieuw lid
Medeforummers,

Ik ben me aan het oriënteren om een octavia rs station aan te kopen van max 2 jaar oud.

2017/2018 lijkt me net de overgang naar de 245pk versie.

Kan er mij iemand de belangrijkste verschillen toelichten ?

Ik had begrepen dat zowel de 230 als de 245 een sper heeft ? Of is dit foutief ?

Bijkomend had ik graag geweten of adaptieve cruise control altijd standaard is op beide versies of optie.

hemi24

Forumguru
Qua uitrusting kan het aardig verschillen afhankelijk van welk land de RS oorspronkelijk geleverd is...

Rallye

Forumguru
Er was eens de RS, met 220pk. Daarvan kwam een speciale versie, de 230, met sper. Daarna kreeg de gewone RS 230pk, maar bleef een RS, dus zonder sper. Toen kwam er weer een speciale versie, de 245, met sper.

MaxN

Donateur
En de ACC en ook Drive Mode Select zijn niet standaard. En ook DCC is niet standaard en wel een goede optie. En een RS met DMS hoeft dus geen DCC te hebben!!
De “beste” uitvoering heeft dus zowel ACC, DMS en DCC.

Jooo...

Forumguru
In 2018 kon je een RS230 bestellen en kon je een RS245 bestellen. De RS245 die je toen kon bestellen was een "speciale" editie. Die kon enkel besteld worden met alcantara interieur, 19" extrem velgen, zwarte uitlaat sierstukken,... Ik dacht dat rond oktober 2018 de wltp verandert is waardoor de RS230 een RS245 werd en de RS230 uit het gamma is gegaan. Ik kan nu wel niet zeggen of de huidige RS245 met een mechanische sper is uitgerust of enkel XDS (elektronische)

Bovenaan Onderaan