RS Blauw (past bij jou)

ppaddo

Lid
Zoals ik al een tijdje terug gemeld heb, heb ik onlangs een Octavia Combi besteld als opvolger van mijn trouwe Leonnetje. Destijds stond ik bij de dealer en wilde ik gaan voor het 'RS Blauw' (race blue). "Helaasch meneer, die is er alleen voor de RS", was het antwoord. Die RS wilde ik op zich wel hebben, ware het niet dat door het d-label mijn leasemaatschappij daar iets anders over dacht.

Nu blijft toch ergens in mijn hoofd spoken, is dat race blue nu echt niet mogelijk op een Elegance Business? Heeft iemand ervaringen met het toch voor elkaar krijgen om deze kleur op een niet-RS uitvoering te krijgen? Wat heeft je dat extra gekost en hoe erg heb je moeten smeken bij de verkoper? ;)

hemi24

Forumguru
Geef je weinig kans...
Op www.skoda-auto.cz kun je ook kiezen uit meerdere kleuren voor bijv. de Elegance, maar net niet de Race-blauw metalic! Die is blijkbaar exclusief voor de RS :mad:

De overige kleuren zou wellicht nog mogelijk zijn, maar voor de Race blauw moet je naar een erkende autospuiter... Of een RS bestellen!

De Stip

Forumguru
Ik heb snel ff de site van Skoda Tsjechie gecheckt en idd, de familie Pon heeft de keuzes voor eens weer eens flink beperkt. Jammer, want er staan toch best een aantal gave kleuren en opties tussen.

Rallye

Forumguru
Is het niet zo dat de speciale versies van de Octavia,zoals de RS, in een andere fabriek gebouwd worden dan de gewone?

hemi24

Forumguru
Volgens de website worden de speciale uitvoeringen alsmede de L&K, Scout, RS en 4x4 in Vrchlabí geproduceerd:
Our subsidiary factory in Vrchlabí assembles the steadily popular Octavia Tour as well as some individual modifications and accessories (luxury L&K, Scout model, sports RS, 4x4 etc.).

sitechris

Donateur
Die kleur willen ze exclusief houden voor RS. Kan ik wel begrijpen. Die auto verdient imo paar unieke kenmerken Bij de Golf GTI geldt hetzelfde voor kleur carbon steel grey. Die kun je op de GTI bijbestellen voor 525 euro (meerprijs voor metaallak). Wil je op je gewone Comfortline deze kleur, dan kan dat wel maar ben je wel 3200 euro kwijt.

Falcon

Donateur
Je kan het proberen met Car Wrapping. Dit word ook door PON aangeboden en kun je als accessoire opnemen bij je bestelling.

Ben alleen even de naam kwijt van de bedrijfsnaam van de dochter van PON. Kosten rond de 1000 euro. Originele lak blijft in takt.

TL@

Forumguru
Inderdaad wel veel meer kleuren.

Voor mijn volgende (wanneer ze bij ons op het werk eindelijk al hun zaakjes in orde krijgen en ik een nieuwe mag bestellen) ga ik toch proberen om 1 van die andere kleuren te krijgen (vooral het rood bij de speciale kleuren vind ik heel leuk)

Racer

Lid
Gelukkig houden ze de kleur op deze manier exclusief. Eerlijk gezegd heb ik de RS gekocht vanwege de fantastische kleur, en ben de bijkomende zaken pas gaan waarderen toen 'ie voor de deur stond.....

Ik weet het, een puur emotionele keuze. Maar nog geen seconde spijt!

Racer

nemo

Senior Member
Car wrappen kost voor een dak al 500 euro, dus je moet wel wat over hebben voor racing blue! Vind het overigens wel een gave kleur voor een octi. Jammer dat je leasemij niet meedoet!

Bovenaan Onderaan