RS Dag 21-09-2013 Prodrive Trainings Centre Lelystad

dirkkroneman

Forumguru
Ja zeker weten! Van "spelen" met je auto op glad wegdek (natte baan/sneeuw) leer je in principe altijd. Je weet op een gegeven moment wat je wel en nog belangrijker: wat je niet moet doen.

Als er ergens een parkeerplaatsje met sneeuw is dan vind ik het ook heerlijk om te driften, dus had al wel wat ervaring. Maar met een aantal goede tips lukte het allemaal nog een stukje beter. Echter waren de 2 (echt) natte banen wel een stuk gladder dan sneeuw normaal gesproken (epoxy, is dat het woord wat ik zoek?).

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Oh ja: het was echt supergaaf om zoveel (NL) RS' en (ook 2 Fabia's) te zien! Kans krijg je niet zo snel weer denk ik, aantal mensen ook gesproken en de meeste mensen waren er al over uit dat ze de nieuwe RS toch niet gingen kopen vanwege de hogere prijs.

Terwijl mij dat wel de insteek lijkt, huidige RS rijders een beetje laten watertanden bij de nieuwe RS. Maar er lag helemaal niks bovenop, het was echt een hele geslaagde, gezellige dag. Compleet met goed verzorgde lunch en achteraf frisdrank met bitterballen. Bii binnenkomst zelfs een uniek VRS vest cadeau gekregen en bij vertrek een goodie bag met folder van de nieuwe RS, keycord, bandje en wat snoepjes dacht ik.

Er was zelfs een slalom competitie (in een Rapid 1.4 DSG) waar prijsjes aan verbonden waren. Waar zelfs een van onze forumleden 3e is geworden. Zo, volgens mij ben ik nu niks meer vergeten te vermelden.

Sciroccofrank

Senior Member
Leuk filmpje, 2 jaar geleden met pro drive daar een circuitdag gedaan op het naast gelegen circuit, is een aanrader, wellicht leuk om daar wat te organiseren met mensen die ook eens met de eigen auto het circuit op willen:D En toen ook nog een rondje gedraaid op de kombaan......:dankje:

dirkkroneman

Forumguru
Jammer!!

@Sciroccofrank het midlandcircuit? Daar ben ik een keer op een Mustang meeting geweest. Echt super vet! (Ja ja, ben ook gek van Mustangs. Alleen al een poos niet meer actief op DMFF..)

VEEJAY

Forumguru
Ooit mijn hagelnieuwe Octavia flink in de poeiers gereden bij een driftcursus voor beginners (3500 euro schade). Weinig uitwijkruimte voor als er iets misgaat, net de Nordschleife.

De intructeur zei nog:"Ik heb in al die jaren nog nooit iemand met schade gehad". Ik nam dat voor kennis aan toen ik mijn voorbumper achterin de kofferbak legde, toen de kombaan vol koelvloeistof lag vonden ze het verstandiger dat ik niet meer mee zou doen.

Blij dat het een leaseauto was, want toen ik de kleine letters las van Prodrive zou die 3 weken schadeherstel flink in de papieren zijn gelopen. Ik had overigens wel toestemming vooraf gevraagd (schriftelijk) bij de leasemij.

Uiteindelijk toch nog een leuke dag gehad dankzij andere forumleden bij wie ik in mocht stappen.

Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Balen! Ja het blijft altijd een eigen risico, maar mits je de instructies op volgt ben je wel gedekt (verzekering). Instructeur vertelde een verhaal van een fotograaf die de watermuur uit wou proberen.. Max 40 km/u had hij nog gezegd, vervolgens met 60 (ze hebben daar een radarpaal staan) op z'n kant in de grindbak (en dat was dan niet de auto van de fotograaf).

Rallye

Forumguru
Het was een leuke , maar vooral leerzame dag. Goed om dit soort dingen, vooral de noodstop, weer eens te oefenen. Ik zal proberen mijn elleboog niet meer op de deur te laten rusten, maar dat blijft, zo heb ik gemerkt, erg moeilijk. Ik kwam zelfs op de noodstoptest aan met de met mijn elleboog zo!

Ook leuk om zoveel RS-en te zien. Het idee dat Race Blue een exclusieve kleur is, heb ik maar laten vallen....

20130921_105917a.jpg

20130921_143827a.jpg

20130921_130910a.jpg

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
De nieuwe RS is wel een mooie auto geworden:

20130921_110243a.jpg

20130921_110331a.jpg

20130921_110606a.jpg

20130921_110310a.jpg

Mijn filmpje ziet er niet zo professioneel uit als die van Dirk. Hier twee rondjes kombaan in de nieuwe RS:

Overigens: dit is de diesel!
Wel grappig dat ik me als zelfverklaard autokenner in de luren heb laten leggen door die diesel: pas achteraf kwam ik erachter dat het niet een benzineversie was. Op basis van het geluid had ik dat niet gedacht. Pas achteraf zeg je "ik had het kunnen weten":
- beperkt koppel vanaf stationair (hij sloeg dus meteen af bij mij);
- geen toerenmotor (190 in vier of vijf - vlak voor het inremmen van de kom maakte niet uit voor de acceleratie).

Achteraf had ik ook graag in de grijze gereden, hoewel die voorzien was van DSG.

Kortom: een mooie dag, Skoda/Pon Bedankt!

Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru
Mooi filmpje Dirk, leuk om mezelf zo af en toe te zien rijden. Was een hele geslaagde dag en de 3e prijs winnaar met de slalom was ik ;)

Foto's zijn te groot, een kijken of ik die vandaag kan verkleinen. Ben ook benieuwd naar de foto's die gemaakt zijn door de fotograaf.

Bijlagen

• IMG_1752.JPG
    IMG_1752.JPG
    341,7 KB · Weergaven: 19

___JC___

Forumguru
Ooit mijn hagelnieuwe Octavia flink in de poeiers gereden bij een driftcursus voor beginners (3500 euro schade). Weinig uitwijkruimte voor als er iets misgaat, net de Nordschleife.

Ehhh een driftcursus in een Octavia? Das vreemd met FWD? Ik heb ooit een verhoogde rijvaardigheidscursus gedaan daar bij Prodrive. Hoogtepunten waren wel de natte ronde met mijn 4x4 en het rondje kombaan inderdaad.

VEEJAY

Forumguru
Ha die JC, was met Seat-online samen toen, dus allemaal VAG meuk: FWD en een enkele 4WD. Via het Bimmerforum zou het wel wat spannender zijn geweest ;)

Ik moest met 80km per uur abrupt aan de stuur trekken zodat de achterkant loskwam en daarna dus die overstuur weer opvangen door tegen te sturen, maar ik had niet zo goed opgelet bij de uitleg vooraf.

Bovenaan Onderaan