RS dempers en veren op Elegance??

maf

Lid
Ik ben bezig om een nieuwe O2 Elegance BL te kopen. Aangezien ik nu een RS met sportonderstel rijdt wil ik graag de nieuwe daar ook van voorzien. Nu heb ik rondgekeken voor bijv. een Eibach set met veren en dempers. Maar is er iemand die toevallig de veren en dempers van een O2 RS onder een "gewone" O2 heeft laten plaatsen? Ik neem aan dat de dealer gewoon deze veren en dempers moet kunnen bestellen. De vraag is alleen of ze ook passen?

___JC___

Forumguru
Uiteraard passen de RS veren en dempers gewoon onder een Elegance. Maar ik denk dat de dempers van een RS hetzelfde zijn als bij een normale Octy. De RS heeft gewoon het sportonderstel van Skoda (lees verlaging met alleen veren). Je kan dus beter gewoon voor Eibach gaan.

maf

Lid
ik dacht dat de RS zowel een andere demper als veer had... ik kan het in de specs alleen niet vinden. Dan ga ik idd voor de Eibach..

maf

Lid
Toch maar even opfrissen: is het een kwestie van RS veren eronder (danwel de veren die normaal in het sportonderstel van de 1.8 tsi zitten) of moeten er nog allerlei aanpassingen gedaan worden? Bijv andere bouten, bevestigingspunten, veerschotels of iets dergelijks...

Ronnie

Forumguru
Je komt volgens ETKA in het sportuitrustingsniveau terecht: onderstelcode's A8F en 2UC, betreft schokdempers, poten en veren, voor en achter.

maf

Lid
Dat houdt dus in dat het sportonderstel van een 1.8 tsi bestaat uit al die onderdelen? Ik meende eerder gelezen te hebben dat het puur andere veren inhield...

Bovenaan Onderaan