RS doet even niets meer bij stoplicht

walterpaul

Nieuw lid
doet bij optrekken bij stoplicht even niets meer dan pakt hij weer en gaat weer normaal wat zou dit kunnen zijn ?

Bakkertje

Forumguru
Het is hier gewoon om jezelf eerst even voor te stellen voordat je je vraag post.

Ik zou je ontsteking verdenken als je het zo schrijft. Is de auto al uitgelezen met Vag-com? Wellicht dat er een storing is die je uit kunt (laten) lezen.

walterpaul

Nieuw lid
zal me even voorstellen ben sinds sept 2011 in bezit van RS combi Abt getuned en zeer tevreden over mijn RS ,gisteren wilde ik optrekken bij stoplicht auto deet niets het leek alsof de koppeling niet meer functioneerde en na+_ 15 seconden kon ik weer gas geven ,had daarvoor bij vorig stoplicht flink gas gegeven misschien was dit de oorzaak auto is nog niet bij de dealer geweest,wel gebeld zij dat ze het probleem niet kenden, moet als het weer gebeurd langskomen groeten Walter Paul.

___JC___

Forumguru
Maakt de motor wel toeren, maar had je geen aandrijving? Lijkt me dan een slippende of plakkende koppeling. Misschien versleten?

Rallye

Forumguru
Hoewel je probleemomschrijving "leek alsof de koppeling niet functioneerde" mij niet bekend voorkomt heb ik met mijn vorige RS een aantal malen meegemaakt dat hij zich leek te "verslikken" bij het gasgegeven. Hij reageerde even niet op het gaspedaal, dus ik meld het maar gezien je opmerking dat je "na+_ 15 seconden kon ik weer gas geven" kon. Het is nooit ernstig geweest. Ik herinner mij wel dat na één van die momenten het motorstoringslampje een poosje aan is geweest. Dat was volgens de garage geen probleem als niet ook de maxidot een melding gaf.

Bovenaan Onderaan