RS in bestelling!!

SeriousSas

Nieuw lid
Keuze is gemaakt, en de winnaar is de Octavia Combi RS, kleur zwart. /forum/images/graemlins/rockon.gif Wil er nog graag chromen dakrails op zetten.

Wie kan wat vertellen over eventueel vervanging uitlaat, had iets gelezen dat daardoor de turbo bij lagere toeren op gang komt?
 
Kan je vraag helaas niet beantwoorden. Vanaf 1800 rpm maximale trekkracht van 280 NM vind ik persoonlijk niet laat inspringen van de turbo. Die is echt wel alert, hoor! /forum/images/graemlins/24.gif
 

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

Heeft dat soms ook iets met die EGR klep te maken?

[/ QUOTE ]

Da's allen voor diesels /forum/images/graemlins/grin.gif

@SeriousSas, gefeli met je keuze weer een RS erbij hier /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif Voor wat betreft het vervangen van je uitlaat zul je nog even geduld moeten hebben, er is nog niet zoveel op de markt voor de O2 RS. Tenminste ik neem aan dat je een volledig nieuwe uitlaatlijn bedoelt ? Je kunt er eentje laten maken bij EPS in Hoogezand, volledig RVS , geluid en eindstukken naar wens of je moet nog even wachten op Milltek die ongeveer in augustus met een uitlaat voor de RS komt. Met de hier genoemde uitlaatlijnen (racekat,downpipe, midden- en einddemper) heb je door de grotere diameter minder tegendruk waardoor de motor directer zal reageren en zul je ook wat meer vermogen genereren.

In mijn optiek heeft het echter alleen zin in combinatie met chiptuning anders is het de investering niet waard.....


EPS: www.uitlaten.com

Milltek: http://www.millteksport.com/
 

Remc0

Nieuw lid
@richyk
Ik weet niet hoe het zit met de RS, maar een open uitlaat scheelde op een wrx aanzienlijk.
De turbo pakt veel sneller op en het turbogat verdween ook bijna.
Daarbij kwam dat het koppel zeker vergroot werd over de hele lijn.

Heeft de rs geen uppipe met kat ?
Dat systeem van Milltek, heeft dat een racekat ?
Is het niet beter deze ook weg te laten ? Kats zijn de grootste boosdoeners.
Als je ziet wat die maar doorlaten...
 

richyk

Actief lid
Remc0, ik weet er niet precies alles van alleen denk ik niet dat een VAG TFSI motor niet zonder meer vergeleken kan worden met de boxermotor van Subaru ? Natuurlijk spoelt je turbo sneller op en wordt je turbogat kleiner. Natuurlijk zou je de kats weg kunnen laten maar dat ga ik zeker niet doen op een hagelnieuwe auto /forum/images/graemlins/wink.gif Ik vind alleen zelf dat de combinatie chiptuning en een (duur) uitlaatsysteem het meeste rendement heeft.

De Milltek heeft inderdaad een racekat, kijk maar eens op hun website en dan bij de VW Golf V GTI. Als het goed is kun je er ook wat filmpjes vinden !
 

Dutch4x4

Senior Member
Hé, een EM'er op Skodaforum? Dat wordt lachen! Eindelijk eens geen leasebak met een chipje, maar een compleet verbouwde RS in aantocht!

Verder zou ik de TFSI inderdaad totaal niet willen vergelijken met de tweeliterturbo in de Scooby. Die turbo is veel groter en komt pas echt tot leven boven de 3500 toeren. De opspoeltijd is ook een stuk groter.

In de TFSI zit een kleinere turbo, net als in de 1.8T, die al een vrij beperkt turbogat had. Combineer dat met een groter gasklephuis en je hebt een behoorlijk directe gasrespons, al vanaf 2000-2500 toeren, dus echt in de nuttige toeren. Terugschakelen blijft natuurlijk beter, maar je zult minder snel worden 'verrast' als je aan het cruisen bent in een hoge versnelling en je hebt de power opeens nodig.

En van de mensen die al met de TFSI hebben gereden, begrijp ik dat de standaardmotor al bijna geen turbogat meer heeft, dus...
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Twéé EM'ers! O nee! /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Wat is een EM'er? /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Remc0

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Twéé EM'ers! O nee! /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Wat is een EM'er? /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]
EM = Extreme Machine
Zie:
http://www.extreme-machines.nl/
En met als forum:
http://www.extreme-machines.nl/forums/index.php

En er is ook een Skoda !!
http://www.extreme-machines.nl/forums/viewtopic.php?t=4987&amp;highlight=showroom
en
http://members.home.nl/overweg/pagina5.htm

En dit is ikke:
http://www.extreme-machines.nl/forums/viewtopic.php?p=30057
 

Dutch4x4

Senior Member
Ja, potverdrie, waarom is Gertjan hier geen lid?

Is die RS van hem nóg niet kapot? Valt me weer 100% mee. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

SeriousSas

Nieuw lid
Bedankt voor alle info! Vooralsnog wacht ik eerst de ervaringen van Richyk af. Misschien later een chip icm een nieuwe uitlaat.
 
Bovenaan Onderaan