RS of 2.0 TDI DSG

Driver

Nieuw lid
Zijn er Octaviarijders die een afweging hebben gemaakt tussen de handgeschakelde (benzine) RS of de DSG Elegance 2.0 TDI?
Prijstechnisch komen beide wagens redelijk dicht bij elkaar in de beurt. En wat uitrustingsniveau betreft ontloopt het elkaar ook niet heel erg veel (wat extra's op de Elegance zijn dan wel nodig).

Zo'n RS heeft tenlotte ook een mooi koppel met 280 NM.

Dat is precies de keuze die ik ook heb gemaakt. Ik ben voor de RS gegaan omdat het verschil in exploitatielast (ik rij privé) slechts 65 euro in het voordeel van de diesel was. Overigens zitten er op de RS meer opties standaard dan op de elegance. Alleen de beleving is een RS qua rijden is veel beter en hij ziet er van buiten ook leuker uit.

Skombi

Actief lid
Eerlijk gezegd begrijp ik de moeilijkheid niet.
Deze twee auto's zijn nogal verschillend. Het lijkt meer een geldkwestie terwijl je niet weet wat je wilt.
Als je relaxed en redelijk snel wilt rijden en met een smile wilt tanken ga dan voor de diesel. Wil je een supersportieve en m.i. een mooiere auto met af en toe een beetje verdriet bij de Shell dan neem je de RS.
ik zou zeggen vraag een proefrit aan voor beide auto's en dan weet je het wel denk ik.

___RC___

Nieuw lid
"Zo'n RS heeft tenlotte ook een mooi koppel met 280 NM"

denk dat het verschil in pk's hier zwaarder telt, een Rs maakt gehakt van een TDI.

Gechipt zal de tdi op de snelweg goed partij geven, maar bij het stoplicht nog steeds trager zijn. even los van het betere onderstell van de Rs, remmen etc.

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ___RC___</font><hr />

Gechipt zal de tdi op de snelweg goed partij geven, maar bij het stoplicht nog steeds trager zijn. even los van het betere onderstell van de Rs, remmen etc.

[/ QUOTE ]

Wel eens gesprint tegen een gechipte 140 PK TDI ?? Is heel close hoor een 200 pk TFSI tegen goed gechipte (190 pk)TDI ! Vergeet niet dat de TDI na chippen een koppel heeft van 400 NM of meer....

Daniel

Lid
ik vind dit eigenlijk helemaal geen goede vergelijking/overweging om te kiezen tussen 2 auto's!!

een beter vergelijking zou ik vinden 2.0 fsi/2.0 tdi!!!

ik vind dat je met een rs geen vergelijking kan trekken tegen een tdi om een overweging te gaan maken.

___RC___

Nieuw lid
" Is heel close hoor een 200 pk TFSI tegen goed gechipte (190 pk)TDI ! Vergeet niet dat de TDI na chippen een koppel heeft van 400 NM of meer.... "

400nm dieselkoppel ja, kun je nooit 1 op 1 met benzinekoppel vergelijken..

door de versnellingsbakverhoudingen van een diesel krijgt deze een kleiner gedeelte van zn koppel aan de wielen dan een benzinewagen he.

Een gemiddelde 2.0tdi met chip (met garantie/goedkeuring van de leasemij) komt niet aan de 190pk, eerder 180.

Het zal niet veel schelen, maar een 2.0TFSI met ruim 200pk zal in de sprint altijd sneller zijn. Snelweg is een ander verhaal, al helpt terugschakelen natuurlijk wel voor de benzinewagen..

Een gechipte TDI zou je eigenlijk met een gechipte Rs moeten vergelijken. Kortom, de Rs is gewoon een klasse sneller dan de 2.0TDI...

___JC___

Forumguru
Ik heb met de vorige RS (180pk) tegen een gechipte 2.0 TDI gereden (van een collega van me).
Ik KROOP bij m weg op de snelweg, scheelde echt helemaal niks.

Op de eerste meter en top zal de nieuw RS sneller zijn, voor de rest gaat het weinig schelen.
Gechip tegen gechip maakt de TDI in alle gevallen weinig kans lijkt me.

___JC___

Forumguru
Overigens heb ik zowel met een Leon 2.0TDI met chip (175pk) en een Leon 2.0TFSI met chip (265pk) gereden.
Kan je vertellen, dan is diesel weer verdomde sloom...
/forum/images/graemlins/shocked.gif

Als je niet kunt kiezen, waarom dan niet een gechipte RS TDI de standaard 170 PK word dan 200 PK.
Een 200 pk RS TDI zal mogelijk wel even snel zijn dan een standard RS.

appiehappie

Nieuw lid
Anders wacht je toch tot dit najaar op de RS diesel. Heb je en een RS en een diesel. Wat wil je nog meer?

Verder vind ik de RS een heel ander soort auto dan de Elegance. Heb ook aan een diesel zitten denken maar gelukkig wordt deze week mijn nieuws RS afgeleverd.

Maar ja als je de oude RS gewend was (voorzien van de nodige prik door ABT) dan wil je nooit meer een diesel.

Erikje

Actief lid
tja, als ik benzine mocht rijden van de baas, dan was het zeker de RS geworden... Maar ik ben ook zeer tevreden met de TDI.

VEEJAY

Forumguru
Zowel de FSI als TDI zijn prima motoren, zie hier:

[video=google;-69809016765173029]http://video.google.com/videoplay?docid=-69809016765173029&amp;q=tdi[/video]

Waarom neem je ze niet beide? /forum/images/graemlins/489.gif
Ik heb me aangemeld bij de Duitse nieuws brief en daar komt de 170 PK TDI als RS uit. Op de site zelf kan ik nog niks vinden maar ik zal eens kijken of ik dat mailtje nog kan vinden als ik weer thuis ben.

In Oostenrijk bestaat ie wel al op de site: Skoda Octavia RS 2.0 TDI 170 pk

Voor slechts EUR 28.660. /forum/images/graemlins/407.gif

Bovenaan Onderaan