Rs remklauwen: rood of groen?

Is het zo dat als je een Rs besteld, je deze alleen nog maar met rode remklauwen kan krijgen, of kan je ze ook nog in het groen krijgen?

enkele forumleden zeiden dat de rs tdi groene had en de benzine rode, klopt dit, of hebben ze toch beide rode?

Persoonlijk vind ik de "skoda racing green" wel exclusive, volgens mij heeft geen een ander merk groene klauwen....

Hetzer

Forumguru
Dat is zonde, vind groen toch veel meer bij Skoda passen dan rode.

klopt vanaf afgelopen jaar zijn ze allemaal rood, wat ik persoonlijk ook erg jammer vind, groen is gewoon de Skoda kleur..

Ik vind dat rood teveel een knipoog naar Audi, net zoals het Skoda RS-logo dat was vroeger ook meer groen, met een smal stukje rood, en nu is ook daar het rood meer aanwezig, en in steeds meer de zelfde "stijl" als het Audi RS-logo, kijk zelf maar ...

het Audi Logo, Nieuwe Skoda RS-Logo en het oude....

Bijlagen

• rs4logo.jpg
    rs4logo.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 12
  • skoda-octavia-rs-combi_logo.jpg
    skoda-octavia-rs-combi_logo.jpg
    34,7 KB · Weergaven: 13
  • fabia_rs_heck.jpg
    fabia_rs_heck.jpg
    12,7 KB · Weergaven: 11

Rallye

Forumguru
Dat is zonde, vind groen toch veel meer bij Skoda passen dan rode.

Alleen het eerste jaar waren ze groen; er zijn dus alleen benzine-versies uitgeleverd met groene remklauwen. Ik ben overigens erg blij met mijn rode remklauwen. Groen is inderdaad de Skoda-kleur, maar ik heb echt een ongelofelijke hekel aan groen........

michelover

Forumguru
Het bouwjaar 2006 heeft groene remklauwen , de RS heeft vanaf 2007 rode remklauwen. Deze zijn gekomen met de introductie van de TDI uitvoering. Ik heb zelf gelukkig een 2006 uitvoering met groene remklauwen.

Rallye

Forumguru
Het bouwjaar 2006 heeft groene remklauwen , de RS heeft vanaf 2007 rode remklauwen. Deze zijn gekomen met de introductie van de TDI uitvoering. Ik heb zelf gelukkig een 2006 uitvoering met groene remklauwen.

Het bouwjaar liep tot mei 2006. Daarna zijn de rode remklauwen ingevoerd, inderdaad ongeveer gelijk met de introductie (maar niet de levering) van de TDI. De TDI is pas geleverd vanaf ongeveer oktober.

Fabia VRS

Nieuw lid
De eerste Octavia RS had groene remklauwen, het nieuwe model heeft er rode. De Fabia RS heeft altijd groene remklauwen gehad. (Ook de laatste want ik heb er eentje van 2007)

!Škoda!

Actief lid
Dat kan, maar dan moet je wel speciale hitte- en oliebestendige verf gebruiken.
Ook oppassen dat je niet teveel dingen spuit/verft.

!Škoda!

Actief lid
Oliebestendige verf? Olie bij de remmerij? :) Lijkt me niet verstandig! :D

Olie bij remmerij is idd niet verstandig, maar als je eens wil ontluchten onvermijdelijk.
Remolie is dan erg aggressief. Gebruik je geen oliebestendige verf, moet je het opnieuw gaan doen binnen de kortse keren. (schoon maken, voor een nieuwe laag verf, word dan ook lastig)

Als je kunt ontluchten zonder dat er ook maar een fractie van remolie opkomt, kan je het oliebestendige achterwege laten.

Bovenaan Onderaan