Rs Roel beschadigd in italië door hagel

cvegreen

Forumguru
Heb net een sms'je gekregen van RSRoel , dat het daar momenteel prachtig weer is met 34°C , maar dat er vorige week een zware hagelbui is geweest en dat zijn auto en caravan daardoor beschadigd zijn .
Erg voor hen vind ik .

Collega van mij was daar vorige week ook. Juist op de dag dat ze vertrokken. Auto was al ingepakt, ze reden van de camping af en .. ploef .. Hagelstenen als golfballen.

Mijn collega krijgt het gelukkig volledig vergoed van de verzekering, hopelijk RSRoel ook!

Maar blijft natuurlijk flink balen, als je zoiets overkomt.

nemo

Senior Member
Dat is zeker balen! Hagelstenen kunnen behoorlijk wat schade toebrengen! Zonde!!!

EdK

Forumguru
Hoorde gister van collega dat er 2 collega's 1 prive en 1 zakelijke wagen ook gebombadeerd waren tot wasborden door de hagel !
En volgens mij ook in die omgeving !

En ondanks dat het erg is blijft het materieele schade , denk je eens in als je meerdere van die golfbalhagelstenen zelf moet terug koppen !!

Huyzen

Lid
Zulke hagelstenen zouden eigenlijk alleen op Opels moeten vallen. :D

(niet te veel Opelrijders hier hoop ik..)

Aiii

Lid

Ik mag toch hopen dat de meeste Opel rijders ook liever iets anders rijden na hun fout ingezien te hebben. :D

Maar back on-topic. Mijn ouders hebben een keer (gewoon hier in NL overigens) een auto total-loss verklaard gekregen (8 jaar oude VW Jetta) na een hagelbui met hagelstenen van dat formaat. Ding zag eruit als die Peugot uit de reclame met die man uit India die zijn oude barrel dmv een olifant omvormd tot 206.

Gieliovd

Forumguru
Idem hier... aan het Garda meer in Italië.

Op weg richting de bestemming al een Belgische vrouw die te hard door de bocht kwam zetten met haar Renault Scenic en zo uitbrak met haar achterkant in de neus van de caravan.

Vervolgens een Italiaan in een Fiat Punto die terwijl wij links afsloegen nog even wilde inhalen aan die linker zijde en vervolgens zijn auto in de neus van onze auto parkeerde.

Vervolgens aan het einde van de vakantie nog een hagelbui over onze kant van de camping (plaatselijk gevalletje) waardoor de caravan total loss verklaard werd en de wagen, onder de bomen, nog gespaard werd (T4).

Fijne vakantie gehad?

Sterkte voor RS Roel. Ik moest met pa de hele zooi redden op de camping door de voortent en de partytent enzo vast te houden en kreeg die golfballen op mijn handen die de stangen vasthielden. AU!

Tachi

Actief lid
Da's flink balen. Anderhalve week geleden had ik in Turkije ook te maken met flinke onweer en hagelstenen. Waar ik zat waren de hagelstenen maar zo groot als knikkers, maar enkele kilometers verder waren de hagelstenen, van horen zeggen, zo groot als walnoten. Dagen later toen ik daar was zagen de daken van bepaalde auto's niet bepaald fraai uit. Dat is alleen maar materiële schade. Het was marktdag en helaas zijn daar toen 3 dodelijke slachtoffers gevallen. Ik heb toevallig één iemand in een lijkenzak afgevoerd zien worden. Blijft een onprettig aangezicht ook al heb je niet direct een levenloos iemand gezien.

cvegreen

Forumguru

Heu , ik ben een ex slopel rijder. Dat onwaardig merk komt er bij mij nooit meer in . Het zou misschien beter zijn dat ze het merk falliet laten gaan , in plaats van al dat gedoe rond overnemen en dan weer niet , dan de dienen , dan weer het bod te weinig , weer een ander . man man , die deal is net als opel zelf. "wankel"

Mark

Banned
Een collega van mijn werk woont in het Noorden van Antwerpen en heeft daar een tijd terug het nachtelijk onweer meegemaakt.
De schade was niet min door de zware hagelbui, voor duizenden euro's schade aan en rondom het huis en alle 2 de wagens totaal verlies verklaart.

Roel

Lid
Zul je je polis moeten doorlezen ! Zal ongetwijfeld wel weer per verzekering verschillen !
en zal wel in dit letter type staan

Ja, dat was een beste hagelbui. er zaten stenen bij van 3cm in doorsnee. Ik zag de bui al aankomen en had voor de zekerheid al 3 plastic luchtbedden op de auto gelegd en daarover een autohoes. Echter voor de motorkap was geen ruimte en hier zitten nu ongeveer 40 deuken in.
Ik kom al meer op deze camping, maar had nog nooit een hagelbui meegemaakt, dus ik had dit niet verwacht.
Ook het dak van de caravan kan nu gebruikt worden als poffertjespan....

Ik zal later nog wel wat foto's posten.

Alle auto's en caravans op de gehele camping waren beschadig.
Het viel me wel op dat nieuwere auto's diepere deuken hadden dan de oudere. Zou dit te maken hebben met de dikte van het plaatstaal?

Gelukkig heeft dit geen gevolgen voor mijn no-claim. Maandag of dinsdag zal ik de auto naar de schadehersteller brengen.

EdK

Forumguru
Ja, dat was een beste hagelbui. er zaten stenen bij van 3cm in doorsnee. Ik zag de bui al aankomen en had voor de zekerheid al 3 plastic luchtbedden op de auto gelegd en daarover een autohoes. Echter voor de motorkap was geen ruimte en hier zitten nu ongeveer 40 deuken in.
Ik kom al meer op deze camping, maar had nog nooit een hagelbui meegemaakt, dus ik had dit niet verwacht.
Ook het dak van de caravan kan nu gebruikt worden als poffertjespan....

Ik zal later nog wel wat foto's posten.

Alle auto's en caravans op de gehele camping waren beschadig.
Het viel me wel op dat nieuwere auto's diepere deuken hadden dan de oudere. Zou dit te maken hebben met de dikte van het plaatstaal?

Gelukkig heeft dit geen gevolgen voor mijn no-claim. Maandag of dinsdag zal ik de auto naar de schadehersteller brengen.

Dus je verkoop binnenkort poffertjes pannen en wasborden zoals vloegeh ?:D

Bovenaan Onderaan