RS Spoiler accessoire nummer

lugolux78

Forumguru
Hallo Skoda Vrienden,

Heb eea al doorzocht maar kan het even niet zo snel vinden, vandaar een korte topic.
Door de vertaalfout van Skoda zit er dus geen spoiler op de O3 Combi Dynamic uitvoering.
Met dealer afgesproken dat hij deze wel gaat bestellen en monteren.
Vraag die ik uiteindelijk heb:

Heeft iemand de juiste RS Spoiler Skoda accessoire nummer.
Iemand hier op het forum heeft hem gemonteerd maar kan het even niet zo snel terugvinden...

Bedankt voor de hulp!

Gr. Luc

Joske

Forumguru
Klopt, in de Nederlandse brochure staat hij ook onder deze nummer maar als zijnde een "gewone" dakspoiler. De nummer die ik gegeven heb is de nummer van de RS-spoiler. (opgezocht in database ETKA)

Ik kan jouw artikelnummer ook ingeven maar kan het niet terug traceren. Ik moet trouwens ook de "B" op het einde verwijderen, anders vindt ie hem niet. (maar die letter wijst wel al eens op een gedane modificatie ofzo)

Heb in verschillende bouwjaren gekeken (2013 - 2014 - 2015) maar vind het artikelnummer niet terug, ook niet bij de HB ofzo.

lugolux78

Forumguru
Ik heb jouw nummer in ieder geval aan dealer doorgegeven. Aan hem het feestje om uit te zoeken.
Hopelijk reageert de Skodaholic die hem recentelijk heeft op laten zetten. Dan heb ik 100% zekerheid.

Mijn nummer niet gevonden? Wellicht omdat ik hem uit Duitsland (Zuhause ist alles besser) gekopieerd heb?

Joske

Forumguru
Zoals ik al zei: in de Nederlandse brochure vond ik hem ook onder die nummer maar dan als een "gewone" dakspoiler. De RS krijgt de benaming: vleugelspoiler.

Vraag me niet wat het verschil is hoor.. ;)

lugolux78

Forumguru
Ik neem aan dat de dealer het voor je bestelt? :pieker: Kan hij het juiste nummer niet vinden? :sterretjes:

Cover your a.. methode. Als hij een foutieve spoiler monteerd, dan zijn probleem als ik foutief nummer doorgeef mijn probleem. Maar hij heeft in ieder geval niet zo veel ervaring mee...is me al opgevallen. Maar wie ben ik om hem niet te helpen leren :)

lugolux78

Forumguru
Zoals ik al zei: in de Nederlandse brochure vond ik hem ook onder die nummer maar dan als een "gewone" dakspoiler. De RS krijgt de benaming: vleugelspoiler.

Vraag me niet wat het verschil is hoor.. ;)

Krijg je gratis Red Bull bij.... :banghead:

Joske

Forumguru
Je kan hem natuurlijk ook eerst eens vragen welke nummer hij denkt dat het is natuurlijk ;)

Ik kan me ook steeds vergissen of de database (online) kan ook fout zijn.. Maar als ik mijn nummer ingeef in Google krijg ik toch positieve hoop :)

Joske

Forumguru
maar zet er dan wel de code GRU achter (dat slaat op het feit dat ie enkel in grondverf staat)

lugolux78

Forumguru
Als ik 5E9827939 (GRU) ingeef kom ik op site Kufatec, maar zie geen fatsoenlijke resultaten. Maar ik geloof je op je blauwe (?) ogen :cool:

Ronnie

Forumguru
Het nummer van @Joske is juist, echter de toevoeging B staat voor Limosine,
voor de Combi dus dit nummer gebruiken zonder de B.
Helaas staat de prijs er (nog) niet bij.
(ETKA 7.4 met Februari update nr. 534)
Dus: 5E9 071 605

Joske

Forumguru
hey @Ronnie , bedankt voor de aanvulling (wist ik niet van de B) ;)

ik zie hier een richtprijs staan van €255 voor de versie in grondlaag

wwter

Lid
Voor mij te laat, maar uit nieuwsgierigheid:

Er zijn vast mensen die hun lelijke zwarte greenline spoiler gaan laten vervangen door een RS spoiler. Zeker voor de leaserts rijst dan de vraag: Wat doet dat met het verbruik? Skoda heeft niet voor niets geinvesteerd in de ontwikkeling van de enorme greenline spoiler, en kleine verandering in cw waarde kan best grote gevolgen hebben voor het verbruik. Als je bredere banden neemt, dan houden sommige leasemaatschappijen rekening met een hoger brandstofverbruik.... zouden ze eigenlijk ook moeten doen met de spoiler...

CDK

Forumguru
@wwter, ga het aankaarten bij de leasemaatschappijen in het land zou ik zeggen ;) overigens is die spoiler als je hem in de kleur van je auto laat spuiten helemaal niet zo lelijk hoor!

wwter

Lid
nee, maar als je hem toch gaat demonteren en spuiten, dan kun je net zo goed 250 euro extra uitgeven voor de RS spoiler (of zelfs de gewone), dat zijn dan de kosten ook niet meer.

Voor mij sowieso geen issue, een verandering in de bestelling is een dusdanig bureaucratische uitdaging dat ik daar niet aan ga beginnen.

Bovenaan Onderaan