RS Tdi problemen en Ponmobiel

RSTDI

Actief lid
Het probleem met mijn auto is nog steeds niet opgelost.
Ben vrijdag bij een andere dealer geweest voor het probleem, Wat ik hiermee maakte slaat werkelijk alles.
Het blijkt namelijk dat Pon weldegelijk mee leest in het forum.
Bij het gesprek wat ik met de chef werkplaats had kwam naar boven dat Pon mijn auto kende via het forum "het is die zwarte met die dikke wielen is hij al getund door JD" met andere woorden als hij getund is vervalt de garantie, ook al zijn dat alleen maar woorden via het forum.
In de oorlog noemde ze dit soort mensen N*B ers of ook wel land verraders

Na dit verhaal was ik het kompleet zat dat geneuzel met die Kl*te firma uit Leusden

Heren van Ponmobiel hij wordt NIET getund door JD en ook wordt er GEEN roetfilter verwijderd.
De auto is exit en er komt ook niks meer in van jullie tokko uit Leusden.

Sorry Moderatoren Higgy en Kensei ik hoop dat jullie het lef hebben om deze topic te laten staan zodat ze in Leusden het kunnen lezen.

Sjoeke

Nieuw lid
Ik weet denk ik als geen ander hoe je je op dit moment voelt, gewoon machteloos. Zowel bij PON als bij Díeteren (importeur Belgie) weten ze maar al te goed dat er problemen zijn met de roetfilter in combinatie met de 170 pk diesel uitvoering (Seat Leon FR).

Mijn advies, speel het rechtstreeks via de importeur, en sla de garage over. Deze kunnen ook maar bar weinig. Ik zie dat je zelfstandige bent, dus neem aan dat je ook wel een redelijke rechtsbijstand hebt. geen optie om deze eens in te schakelen ?

De aanhouder wint..Veel sterkte ermee..

Hetzer

Forumguru
Jammer dat het zo moet lopen met jou prachtige RS, ik weet niet wat je problemen met de auto waren dat heb ik niet zo gevolgd maar, was het geen optie om voor jou om persoonlijk naar Ponmobiel tegaan om jouw verhaal persoonlijk te vertellen?
Heb je de auto nu verkocht voor wat anders?

sitechris

Donateur
ik vind Skoda's prima auto's, maar het is jammer dat Pon de importeur is. Helaas hoor je teveel negatieve verhalen over ze Bij een volgende aanschaf van een auto neem ik dat wel in overweging als (zwaarwegend) minpunt. Ik heb nu gelukkig nog geen troubles met mijn auto gehad, maar ik houd mijn hart vast als dat wel gebeurt.

___JC___

Forumguru
Het probleem met mijn auto is nog steeds niet opgelost.
Ben vrijdag bij een andere dealer geweest voor het probleem, Wat ik hiermee maakte slaat werkelijk alles.
Het blijkt namelijk dat Pon weldegelijk mee leest in het forum.
Bij het gesprek wat ik met de chef werkplaats had kwam naar boven dat Pon mijn auto kende via het forum "het is die zwarte met die dikke wielen is hij al getund door JD" met andere woorden als hij getund is vervalt de garantie, ook al zijn dat alleen maar woorden via het forum.
In de oorlog noemde ze dit soort mensen N*B ers of ook wel land verraders

Na dit verhaal was ik het kompleet zat dat geneuzel met die Kl*te firma uit Leusden

Heren van Ponmobiel hij wordt NIET getund door JD en ook wordt er GEEN roetfilter verwijderd.
De auto is exit en er komt ook niks meer in van jullie tokko uit Leusden.

Laat ze maar bewijzen dat ie getuned is dan. Garantie is garantie en daar moeten ze niet onderuit proberen te komen.

Fabia

† In Memoriam
Ben bang dat je dat niet zo stellig kan zeggen. Ook aan garantie zitten vaak voorwaarden verbonden.

Tallguy

Forumguru
Ja, ik geef je gelijk dat je even flink wil klagen, maar let erop dat we het forum niet gaan gebruiken als 'pressiemiddel' tegen een dealer of een importeur.

ericb

Actief lid
Kensei,

citaat:
Ja, ik geef je gelijk dat je even flink wil klagen, maar let erop dat we het forum niet gaan gebruiken als 'pressiemiddel' tegen een dealer of een importeur

Waarom eigenlijk niet. Je ziet steeds vaker dat onwillige importeurs, fabrikanten en andere leveranciers overstag gaan als structurele problemen in de publiciteit komen. Ook pon, denk bv aan de raamproblemen bij de golf. Maar al te vaak word de individuele klant in de waan gebracht dat hij echt de enige is met het probleem en dan zal het bijvoorbeeld wel aan zijn of haar rijstijl liggen.
Ik ben het vaak oneens met amerikanen en vind het maar een raar volkje maar daar hebben consumentengroeperingen in allerlei vormen inmiddels wel een sterke machtspositie omdat fabrikanten wel beseffen dat je je tegenwoordig heel makkelijk andere consumenten kan raadplegen en de krachten kan bundelen.
Zwaar of toppic natuurlijk maar wel een interesante discussie.

Skombi

Actief lid
Snap je punt en die oorlog via de media kan wel degelijk goed uitpakken voor de consument maar je kunt je natuurlijk afvragen of het wel de juiste weg is om dat op iemand anders zijn forum te doen.

japiejo5

Actief lid
Iemand anders zijn forum? Dit forum heeft geen bestaansrecht zonder leden. Oftewel is nutteloos zonder actieve discussies. Het zou alleen maar mooi zijn als je met een forum wel een importeur overstag zou kunnen kriijgen.

Zo herkenbaar: Nee meneer, van dat "probleem" heb ik nog nooit gehoord!

Skombi

Actief lid
Iemand anders zijn forum? Dit forum heeft geen bestaansrecht zonder leden. Oftewel is nutteloos zonder actieve discussies.
Een Albert Heijn heeft ook geen bestaansrecht zonder klanten maar dit betekent niet dat je je als klant kunt mengen in de doelstellingen van die winkel.

Wanneer je een forum als pressiemiddel wil gaan gebruiken lijkt me dat je dit pas na goedkeuring van de forumbeheerders gaat doen.

Ben het zeker met je eens dat het een nuttig middel is hoor maar richt dan zelf een forum op waar jij heer en meester bent.

Exciter

Administrator
Even met ons delen, dat je wat naars meemaakt, daar is ons forum voor.
Even je frustratie kwijtschrijven, ok.
Even steun zoeken van anderen, altijd goed.

Maar zodra er sprake is van mensen aansporen tot wangedrag, is het niet leuk meer.

Met andere woorden, via dit forum kunnen de mensen verenigen, maar het forum als wapen gebruiken is niet ok.

RSTDI doet in zijn openings post niets fout. Hij is duidelijk klaar met de importeur, en dat mag natuurlijk ook. Hij vraagt niemand van ons om ook PON te ontlopen. Ik zie dus geen probleem in dit topic.
Vind wel terecht, dat Kensei bij wijze van PREVENTIE opmerkt, dat dit een potentieel draadje is, waar het mis kan gaan.

Tallguy

Forumguru
Even met ons delen, dat je wat naars meemaakt, daar is ons forum voor.
Even je frustratie kwijtschrijven, ok.
Even steun zoeken van anderen, altijd goed.

Maar zodra er sprake is van mensen aansporen tot wangedrag, is het niet leuk meer.

Met andere woorden, via dit forum kunnen de mensen verenigen, maar het forum als wapen gebruiken is niet ok.

RSTDI doet in zijn openings post niets fout. Hij is duidelijk klaar met de importeur, en dat mag natuurlijk ook. Hij vraagt niemand van ons om ook PON te ontlopen. Ik zie dus geen probleem in dit topic.
Vind wel terecht, dat Kensei bij wijze van PREVENTIE opmerkt, dat dit een potentieel draadje is, waar het mis kan gaan.

Precies...ook ik gaf dus al aan dat ik het prima vindt dat je klaagt...zou ik ook doen, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar het gaat mij ook om het gebruiken van een forum, welk forum dat ook is, om op te roepen (niet dat je dat doet hoor) tot een boycot van wie dan ook. Je maakt nl dan het forum de aanstichter (althans..zo kan het overkomen) met de nodige gevolgen van dien.

Het forum is er voor iedereen en dient ons allen, maar je moet het niet misbruiken. Daar waarschuw ik voor.
En ik denk dat jullie allemaal verstandig genoeg zijn om dit te begrijpen.

VEEJAY

Forumguru
Oeps, ik heb een gratis mattenset gehad als ik hier positief zou posten over een dealer. Sorry.

*grapje*

higgy

Forumguru
Helemaal mee eens.
Wetende dat niet alleen de dealers, maar ook PON mee leest, hebben we best wel 'invloed' (let op de aanhalingstekens). Maar een pressiemiddel? Laten we dat trachten te vermijden.
Je dealer dan wel leasemij dient vooralsnog je instrument richting Pon te zijn.

!Škoda!

Actief lid
:ot:
Helemaal mee eens.
Wetende dat niet alleen de dealers, maar ook PON mee leest, hebben we best wel 'invloed' (let op de aanhalingstekens). Maar een pressiemiddel? Laten we dat trachten te vermijden.
Je dealer dan wel leasemij dient vooralsnog je instrument richting Pon te zijn.
Tijd voor een nieuw draadje: Doelstelling van forum
Mensen laten we vriendelijk en on topic blijven....

RSTDI had al begrepen dat eea "op het randje" was laten we niet meer hier discussieren waar het randje ligt.

Zou je kunnen vertellen wat de problemen zijn?

Hallo, volgens mij doen wij beetje zelfde aantal km's en hebben we beiden een RS TDI, ene stationmodel en andere (mijne) niet. Wat zijn je problemen ? Mijn auto is wel degelijk getuned door JD en tot volle tevredenheid. Mijn problemen zijn opgelost, er was een druksensor defect bij roetfilter, er gingen wat lampjes aan en de andere ochtend was dit op half uurtje gemaakt (hadden ze op voorraad liggen bij de garage). Afgelopen vrijdag 60.000km beurt gehad en melding gemaakt over de regensensor. Verder niet echt grote problemen moet ik zeggen (of ze zijn niet bekend bij mij).

Mocht je eens eea willen vergelijken, dan kan altijd hoor.

groeten,

Peter

Bovenaan Onderaan