RS TDI

Henny

Actief lid
Bij surfen over internet kwam ik op de Oostenrijkse Škoda-site terecht en daar staat in de prijslijst een Octavia RS TDI, met 170 pk.
Kon ik op de Nederlandse site niet vinden.
Wel grappig dat op dit forum, deze motor bij een onderwerp over een Fabia, vorig jaar al naar voren kwam.

VEEJAY

Forumguru
toevallig gisteren een Golf V 170PK tDI gezien. Ik vind het koppel trouwens niet echt veel.

Octaviarijder

Actief lid
Hij komt in Nederland volgens mij ook, maar zal niet eerder dan het najaar zijn. Ik vind 170 pk trouwens niet echt genoeg om hem RS te noemen.

Henny

Actief lid
Ok.
Dat geel is deze zomer ook hier te krijgen.
@ Octaviarijder: de oude RS (benzine) had trouwens 180pk, ging toch ook behoorlijk hoor.

Octaviarijder

Actief lid
@Henny: Veel 2.0TDI rijders hebben hun auto al gechipt naar 170 pk en bij veel andere merken worden diesels al met meer vermogen geleverd. Ik zou voor een diesel RS dan ook graag 200 pk of meer zien.

VEEJAY

Forumguru
helemaal waar, hopelijk heeft de RS TDI ook meer koppel/pk als vanaf fabriek opgegeven. Anders krijgt ie het nog moeilijk de 140Pk versies af te schudden /forum/images/graemlins/winkie.gif

(gechipte 2.0TDI's met 400NM/190-200PK rijden er sowieso rondjes omheen /forum/images/graemlins/1761.gif bij wijze van spreken). Maar goed, ook de 170PK valt te tunen, je zal wel moeten /forum/images/graemlins/grin.gif

richyk

Actief lid
@Veejay, tot nu toe is er nog geen software voor de 170PK TDI ! Zowel ABT in Duitsland, Jabbasport Engeland en JD Nederland hebben nog niks op de markt voor deze motor. Eerste twee tuners zijn toch wel de pioniers voor nieuwe VAG-software en als ik het goed heb begrepen betrekt JD bij Jabba z'n software en herschrijft hij het een en ander.

Verder is de RS vanaf week 22 al in Sprint Yellow te bestellen !

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

als ik het goed heb begrepen betrekt JD bij Jabba z'n software en herschrijft hij het een en ander.

[/ QUOTE ]

Yep. Op briskoda.net tiert het Jabba-geloof trouwens nog altijd even welig.

___JC___

Forumguru
Ehhh.. maar er is toch al software voor deze motor? VAG levert m al in de Passat...
/forum/images/graemlins/confused.gif

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Ehhh.. maar er is toch al software voor deze motor? VAG levert m al in de Passat...
/forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]

de 170pk heeft niet alleen andere software /forum/images/graemlins/winkie.gif.

Bedoeld wordt de of een nieuwe (Siemens? EDC16) encryptiesleutel of gewoon een 170PK TDI waarop door de tuners geoefend kan worden en een programma voor geschreven kan worden...

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

de 170pk heeft niet alleen andere software /forum/images/graemlins/winkie.gif.

[/ QUOTE ]

Nee ook andere injectoren (piezo??) dat had ik al ergens gelezen. Maar als er software is voor de Passat met deze motor kunnen ze die toch ook gewoon voor de RS gebruiken?

Bovenaan Onderaan