Rs uit 2004: Xenon HID aanschaffen, welke aansluiting?

jhu

Lid
Ik heb gisteren mijn RS uit 2004 (51000 km gelopen) in ontvangst genomen. Wat een fantastische wagen, alleen ben ik Xenon licht gewend.

Nu wil ik dus een vervangend Xenon setje aanschaffen via Internet, mijn vraag is alleen welk type ik moet hebben.

Ik weet dat zowel dim- als grootlicht H4 is, maar dan heb je H4-1 (met alleen dimlicht) en H4 met zowel dim- als grootlicht in 1 lampje.

Ik heb net in de regen en het donker even staan kijken onder de kap, maar ik ben er niet echt uitgekomen.

Wie kan me vertellen wat ik moet aanschaffen?

Alvast bedankt!

johann

Lid
Gefeliciteerd met je aankoop. Het lijkt onderhand wel tijd voor een speciaal RS-forum, haha.

Tomcat

Lid
Hoi,

Ik heb, sinds enkele weken ook een Octavia RS ( 2002 ) aangeschaft, en het is idd een geweldige auto. Ik heb zojuist ff in het instructieboekje gekeken
en vlgs mij is het gewoon een H4 lamp, met zowel dim, als grootlicht erin!

Maar geheel zeker ben ik niet, het is wat er in het boekje vermeld staat, en ik
kan nu op dit moment niet gaan kijken, want het vrouwtje heeft de auto mee
naar haar werk. Hiervoor reed ik trouwens ook al enkele jaren een Octavia 1.6 Hatchback Comfort, tot zeer grote tevredenheid, maar jah zo'n RS, is toch wel super hoor!!!

GrtZ,

Tomcat

ad5000

Actief lid
Ik heb gisteren mijn RS uit 2004 (51000 km gelopen) in ontvangst genomen. Wat een fantastische wagen, alleen ben ik Xenon licht gewend.

Nu wil ik dus een vervangend Xenon setje aanschaffen via Internet, mijn vraag is alleen welk type ik moet hebben.

Ik weet dat zowel dim- als grootlicht H4 is, maar dan heb je H4-1 (met alleen dimlicht) en H4 met zowel dim- als grootlicht in 1 lampje.

Ik heb net in de regen en het donker even staan kijken onder de kap, maar ik ben er niet echt uitgekomen.

Wie kan me vertellen wat ik moet aanschaffen?

Alvast bedankt!

Probeer deze link naar een set nieuwe xenon koplampen eens.

http://cgi.ebay.de/Paar-Xenon-Schei...ryZ28643QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Bieden vanaf 550 euro (okay niet goedkoop, wel origineel Skoda).

Aftermarket heb ik zelf in mijn prive Fabia, ben je via eBay klaar voor 100 euro max. In mijn O2 zit af fabriek xenon (nooit meer zonder).

Tallguy

Forumguru
Als ik het zo lees heb je bi-xenon (dus normaal en groot licht in één). Die bestaat uiteraard ook in H4 formaat.

Toen ik voor m'n vriendin d'r Fabia Xenon zocht (geen bi-xenon trouwens, maar dat maakt niet uit) heb ik die van Pilot gekocht (http://www.pilotxenon.com/index2.html). Was goed te betalen (ergens rond de 200euro) en makkelijk in te bouwen.
Ik zou zeggen...kijk daar eens?

Bovenaan Onderaan