RS wint van Volvo en Subaru op www.autobild.de

Dutch4x4

Senior Member
Re: RS wint van Volvo en Subaru op www.autobild.de

Okee, duidelijk.

De Volvo valt af vanwege zijn prijs (inderdaad absurd hoog, ook in NL) en vanwege zijn tegenvallende wegligging voor een auto met zo'n sportieve motor. Klinkt bekend, ook voor de FWD-versies.

De Subaru is weliswaar veel sneller in de sprint en net iets sneller over het circuit, het volledig mechanische AWD-systeem van Subaru wordt achterlijk gevonden en lastig hanteerbaar. Tja, dat laatste is vrij subjectief, maar ik ben inderdaad de laatste tijd vaker vergelijkingstests (met objectieve metingen, bijvoorbeeld in de sneeuw) tegengekomen waaruit blijkt dat de (half-)elektronische AWD-systemen van vandaag de dag het ouderwetse viscosysteem van Subaru nu echt hebben ingehaald. Maar goed, de Soeb blijft gewoon sneller dan de RS, die volgens mij wel praktischer is.

De RS wint het bij AutoBild vervolgens op prijs, maar voor NL is die vergelijking niet eerlijk, want hier is de RS juist duurder.

richyk

Actief lid
Re: RS wint van Volvo en Subaru op www.autobild.de

Dutch, ik kan me grotendeels vinden in je conclusie maar als je het hele artikel gelezen hebt dan heb je ook gelezen dat de RS er ook zeer goed vanaf komt v.w.b. de rijeigenschappen. Hoogste topsnelheid, 0-200 kort achter de Soeb, op Oschersleben slechts 4 sec. achter de Soeb welke bovendien 30 pk meer heeft en hij blijkt ook nog eens de zuinigste van de drie te zijn /forum/images/graemlins/grin.gif Kortom een meer dan terechte winnaar en niet alleen op prijs...

Kortom Skoda roeleert en niet in het minst omdat ik er ook 1 besteld heb ! Voorheen zij ik dit natuurlijk van Seat /forum/images/graemlins/uitlachen.gif

Bovenaan Onderaan