RS2007 chiptune

zyx

Nieuw lid
Hi,

Mijn Octavia RS wordt in oktober geleverd, waar kan ik het beste naar toe om hem te laten chippen? Omdat ik redelijk leek ben op dit gebied heb ik een aantal vragen. Ik heb deze thread al gelezen maar geen antwoorden gevonden: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?p=52987&highlight=chiptune#post52987

- Zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met chippen?
- Is de prijs bij iedere dealer gelijk, of verschilt dit per dealer omdat het "maar" een software aanpassing is?
- Geeft chiptunen echt zo veel verschil in prestaties?

Groeten,
Zyx

___JC___

Forumguru
Chiptunen is bij elke dealer net zo duur als je het met garantie via de importeur doet.

Kies je hier niet voor dan heb je tientallen adresjes met allemaal verschillende prijzen... Bij chippen moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten naar mijn mening. Voor je het weet het je teveel koppel bij een bepaald toerental en sloop je je koppeling of ze halen niet het maximale uit de motor en dat zou zonder zijn.

En het scheelt zeker wel. Een RS benzine kan zo naar de 250pk denk ik.

Beste adres is wat mij betreft JD www.jdengineering.nl
Die chipt op maat en dat rijdt echt super. Het is niet de goedkoopste.

Ow, ik zou paprikachips nemen das nog altijd de lekkerste....

MadDog2K

Actief lid
Heb ooit een (via PON) getunede Audi A4 Avant 1.9 TDI Tiptronic gehad (zoals je weet :>) en het verschil met z'n broertje/zusje die dat niet had was echt bizar te merken. Zeker je acceleratie schiet omhoog, en ook al zit je hoger in je toeren hij blijft vliegen als de brandweer :)

Het is niet 'maar' een software-aanpassing afaik, ze hebben best wel wat tijd gestoken om een goed programma voor je motor te verzinnen.
Het best is nog een programma specifiek op jouw motor afgestemd, omdat elke motor toch net iets anders is.

Abt-tuning (PON) rulez ... maar heeft wel z'n prijskaartje. Maar dat komt volgens mij ook omdat je de garantie behoud (soort van verzekering(?)) Maar goed, JD of Hartog zijn wellicht nog wel beter (alleen geen ervaring mee).

zyx

Nieuw lid
Zit net even te kijken bij JD-Engineering.
Dit staat op de website voor mijn auto:

Octavia RS 2.0 tdi 170pk 170pk 200pk 350 420 € 650

Das toch wel even iets anders dan de EUR 1100 van mijn dealer.
Zit er verder nog "verschil" in?

Krijg ik bij JD-Engineering ook garantie?

Het gaan om een lease auto, wil dus geen grappen :)

___JC___

Forumguru
Als het een leaseauto is dan heb je kans dat het alleen via PON kan. De meeste tuners geven gewoon garantie maar dat is voor een leasemaatschappij meestal niet genoeg.
PON heeft ook nog zoiets als een coulanceregeling en die vervalt als je ergens anders laat chippen dan bij PON.

Eerst even checken bij je leasemij dus. Je kan trouwens dan wel gewoon het chippen meeleasen.

Die prijzen van JD zijn voor een standaard chipprogramma denk ik. Een chip om maat is wel een stukkie duurder. Dan gaat ie eerst op de rollerbank om te meten wat de standaard waarden zijn. Dan gaat ie even rijden, past de software aan op de motor en weer op de rollerbank. Als ie niet tevreden is kan ie m nogeens aanpassen en meten. Echt een topadres dus.

Dutch4x4

Senior Member
Is wel de prijs voor een generieke tune, dus niet op maat. (Maar goed, Abt is ook niet op maat.)

Als je 't bestelt via Van der Velden krijg je ook op JD garantie. (Is wel garantieovername i.p.v. garantiebehoud, maar een kniesoor die let op het verschil.

Zie http://www.vandervelden.nl/

Je leasemaatschappij moet hier wel toestemming voor geven en dat doen de meeste maatschappijen niet. Die staan alleen Abt via Pon toe.

Abt is echt voor de mensen met een leaseauto of auto van de zaak. Is-ie van jezelf, dan zou ik altijd naar JD of Hartog gaan. Net zo goed (of beter) en meer bang for bucks.

Bovenaan Onderaan