Rubber airco slang in dashboard

Vandaag bij mijn fabia combi een andere radio ingebouwd met de daarbij behorende microfoon voor de parrot carkit.
Hiervoor heb ik een gedeelte van het dashboard verwijderd zodat ik de bedrading van de microfoon goed kon door trekken. Bij het terug plaatsen constateerde ik echter dat er links onder de knop van de koplampen een slang van de airco gemonteerd zit. Deze hing los en ik kreeg hem ook niet meer goed op zijn plaats. Kreeg het stuk dashboard dan niet meer op zijn plaats!

Kan dit kwaad als ik deze slang weglaat?
Heeft iemand mss een trukje om deze slang weer juist te monteren?

Gr casper

M1K3RsZ

Actief lid
Ik heb dit ook eerder gehad,met het uitbouwen van me dashboard.
Als je goed ervoor gaat zitten kan je via een hele kleine opening het slangetje er weer op krijgen (bij mij is het wel gelukt :D )
Als je hem niet zal terug monteren zal alleen je kastje onder je lampenschakelaar geen frisse lucht meer krijgen.
Soms doet een btje vaseline op het slangetje.

succes

Beste Casper,
Als je het slangetje niet terug monteert, zal zodra je de airco aanzet lucht vanuit de airco, ongecontroleerd achter het dashboard terecht komen.
Het uitzetten van de airco luchttoevoer in het kastje gebeurt door de opening in het kastje dicht te draaien.
Dit kastje is bedoeld, om via de airco je gesloten blikje fris koel te houden.

Ik heb geprobeerd om de slang terug te plaatsen maar bij krijg hem niet meer goed op het kastje aangesloten.
Als ik de slang op het schuifje zet dan krijg ik het paneel niet meer terug. Het lijkt wel alsof de slang tegen het stuk dashboard onder de stekker wordt gedrukt.
Ga morgen nog maar eens proberen om hem terug te plaatsen.
Iemand mss nog tips of de slang via de ruimte bij de stekker langs moet of via de ruimte daaronder?

Cordoba

Forumguru
Casper, allereerst welkom hier. Je even voorstellen in het daarvoor bestemde deel (liefst met foto van de auto) wordt door de forumleden op prijs gesteld.

Het terugplaatsen van dit deel met slang, is lastig (omdat het slangetje nogal kort is). De truc is, om de slang iets uit te trekken en dan terug te plaatsen, het kan wel zijn dat ik de laatste keer de lichtschakelaar er even uit heb gelaten, om zo te helpen de slang met het minikastje terug te plaatsen, en pas daarna de lichtschakelaar terug te plaatsen.

Waarom de slang terug moet is al door anderen uitgelegd, anders desnoods het complete stukje slang verwijderen, en het punt waar de aircolucht vandaan komt afdichten met een dop, kurk of iets dergelijks. (slang is slechts iets van 15-20 cm lang)

Overigens begrijp ik niet goed wat je vraagt over de 'route' van de slang, misschien helpt deze foto:
DSC03508.jpg

De opening ten hoogte van je hand is de ruimte waar de stekker van de lichtschakelaar in komt als je het paneel dicht doet. Zoals het op jouw foto staat moet hij dus door de opening daar onder.
Als ik dat doe dan lijkt het net als of de slang klem komt te zitten tegen de plastic rand daarboven ( dat plastic strookje thv je vingers).

Monteurtje

Forumguru
Je moet de lichtschakelaar er uit halen. De stekker al wel vast door het gat steken. Dan heb je meer ruimte om het paneel terug te plaatsen en de slang erop te drukken. En pas als laatste de lichtschakelaar erin doen. Ik onder vind hier nooit problemen mee en is zo gepiept.

M1K3RsZ

Actief lid
Overigens begrijp ik niet goed wat je vraagt over de 'route' van de slang, misschien helpt deze foto:
Bekijk bijlage 21544

Hey das mij foto!!!!

wat monteurtje zegt klopt was ik ff vergeten! lichtschakelaar eruit halen.
Lichtschakelaar kan je eruit halen dmv lichtschakelaar indrukken en naar links te draaien en te trekken!.
Succes!!

Cordoba

Forumguru
Ik wist niet meer van wie de foto was Mike, anders had ik het direct vermeld (ik sla vaker foto's op waarvan ik denk dat ik er in de toekomst bij werk aan de Faab iets aan heb).
Monteurtje heeft mooi bevestigd, wat ik me ook vaag meende te herinneren.

Overigens voor het loshalen van de lichtschakelaar uit het dash: hoe die eruit moet heeft M1k3RsZ al beschreven zoals het officieel moet. Mijn ervaring is, dat je even met een hand moet helpen om de schakelaar van achter uit het paneel te drukken (dus alleen trekken, lukt vaak niet, aan de achterkant met een hand meedrukken gaat eigenlijk altijd)

Bovenaan Onderaan