Rubber kofferbakmat en bagage(honden) hek van O2 naar O3?

herbiek

Senior Member
Vandaag een leuke O3 combi occasion gekocht terwijl we nu een O2 combi rijden met een rubberen kofferbakmat en nog honden/bagagehek thuis hebben staan (even geen hond meer).

We hebben de mat gepast en weet inmiddels dat de rubberen mat niet past in de O3, de vorm is net iets anders. De hoeken vlak achter de achterbank lopen bij de O3 iets ronder weg zodat de mat daar omhoog stond in de hoeken. De mat aan de achterzijde lijkt in de O3 dan weer vlakker, maar ook daar paste te mat niet. Dat wordt dus een andere mat kopen. Als iemand van zijn rubberen kofferbak voor een combi O3 af moet houd ik me aanbevolen.

Dan het hek van dat nu aan de binnenzijde van de wielkassen gemonteerd is. Deze hadden we niet bij ons, dus heb dat niet kunnen passen, dus hoop dat iemand mij kan vertellen of dit hek qua vorm/bevestiging past in de O3 combi? Ook daar geld weer, als dit niet past, wie wil er van zijn O3 combi bagagehek af?

JPs_OC2

Forumguru
@herbiek

Wij hebben 'n O2 Combi en 'n O3FL Combi voor de deur staan en ik moet je teleurstellen...het honden/bagagerek van de O2 past niet in de O3.
De vorm is echt verschillend. De hemel van de O3 is volledig ovaal vanaf de rand, die van de O2 heeft eerst 'n welving voordat die overgaat in 'n ovaal. We hebben 'n rek in de O2 gemonteerd zitten en dat past met de beste wil van de wereld niet in de O3.

Voor de volledigheid hierbij beide onderdeelnummers. Voor de O2 > DMM620001 en voor de O3 > 5E9071195.
Met andere woorden, op jacht naar 'n rek voor de O3 ;).

herbiek

Senior Member
Dank je voor je reactie hoef ik verder niet meer te proberen of dat überhaupt past :-) Meteen ook maar te koop aangeboden bij deze, zowel rubbermat als honden/bagagerek voor een O2 combi !

JPs_OC2

Forumguru
@herbiek

Denk dat je de mat en het rek even in de rubriek Te Koop Aangeboden moet zetten met een korte beschrijving en misschien 'n paar foto's. ;) Daar vallen ze meer op en ben je ze wellicht ook sneller kwijt. :thumbsup:

JPs_OC2

Forumguru
Ah, duidelijk. Gekocht maar staat nog niet voor de deur. Was ff te snel met m'n tip...:shutup:
Wanneer neemt je de O3 in ontvangst? :)

herbiek

Senior Member
Vraagje over de kofferbakmat: ik weet dat er verschillende soorten zijn. Ik had in mijn O2 een gewoon rubberen mat met een lichte opstaande rand. Bij de Skodadealer verkopen ze ook een omkeerbare mat (met rubber aan de ene zijde en stof aan de andere kant), en een versie waarbij je een rubberen flap over de achterbumper kunt leggen. Handig voor de vieze hondenpoten. Maar uit de afbeeldingen blijkt helemaal niet hoe groot die flappen zijn, moet ik al mijn zooi uit de kofferbak halen om die rubberen flappen vlak te leggen? of moet ik ze oprollen? Heeft iemand deze al eens besteld of in praktijk gezien?

Canon-Eye

Forumguru
en een versie waarbij je een rubberen flap over de achterbumper kunt leggen. Handig voor de vieze hondenpoten. Maar uit de afbeeldingen blijkt helemaal niet hoe groot die flappen zijn, moet ik al mijn zooi uit de kofferbak halen om die rubberen flappen vlak te leggen? of moet ik ze oprollen?
Ik zou denken dat je óf zooi achterin hebt óf de hond, maar niet én zooi én de hond want dat lijkt me voor beide niet gezond. Dus als die flappen alleen gebruikt worden om de hond in of uit te laten stappen, kun je ze gewoon plat neergooien.
En als de hond eruit is, kan de zooi er weer in - gewoon bovenop die flappen...:pardon:

herbiek

Senior Member
Kan de zooi ook vastzetten aan de bevestigings ogen in de kofferbak. Ontvang het liefst wat foto's /firsthand experience van iemand.

Cherokee

Senior Member
@herbiek Kan dit honden/bagagerek ook achter de voorstoelen geplaatst worden als de achterbank plat ligt. Bijvoorbeeld met een bevestiging aan de hoofdsteun van de voorstoelen.

herbiek

Senior Member
Nee dat kan helaas niet, het hek voor de O2 wordt met 2 palletjes links rechts onder in een haak gedrukt en vervolgens met 2 draai knoppen links en rechts boven vast gezet aan 2 ijzeren (vierkante) staven die op zijn beurt vast gezet wordt met een imbus schroef. Deze zit vast aan haken in de binnenkant van de kofferbak. Je kunt het hek er dus relatief simpel uithalen mocht dat nodig zijn, maar dan blijven de 2 beugels nog vast zitten.

Deze constructie kun je niet vastzetten achter de voorstoelen. Ik weet dat er aftermarket hondenrekken zijn die je tussen vloer en dak constructie klemt, maar die zullen nooit zo stevig zijn en ik betwijfel of je hemelbekleding er fraaier van wordt.

Ik ga er vanuit dat het honden/bagagerek voor de O3 hetzelfde werkt als voor de O2

herbiek

Senior Member
Dank je JPs_OC2 voor de handleiding zie nu pas dat als ik het zelf zou doen, dat ik zelf gaten in bepaalde panelen van mijn auto moet boren met een 25mm boor (speedboor?)

herbiek

Senior Member
@JPs_OC2 als ik een item wil aanbieden op marktplaats, staat dat ik mijzelf eerst moet voorstellen in de juiste rubriek. Heb ik gedaan, maar die melding staat er nog steeds? Heb jij een idee of ik nog iets mis of dat er tijd overheen gaat voordat ik iets in de verkoop rubriek mag zetten?

JPs_OC2

Forumguru
Hi @herbiek
Dank je JPs_OC2 voor de handleiding zie nu pas dat als ik het zelf zou doen, dat ik zelf gaten in bepaalde panelen van mijn auto moet boren met een 25mm boor (speedboor?)
Inderdaad. Zoals op pagina's 32 t/m 34 beschreven zal je zelf gaten moeten boren.
Ik zou overigens een gatenzaag (volgens de montagehandleiding een cirkelboor, inaccurate vertaling) gebruiken. Daarmee werk je veel nauwkeuriger dan met 'n speedboor. Die laatste heeft eerder de neiging om te gaan "happen".

@JPs_OC2 als ik een item wil aanbieden op marktplaats, staat dat ik mijzelf eerst moet voorstellen in de juiste rubriek. Heb ik gedaan, maar die melding staat er nog steeds? Heb jij een idee of ik nog iets mis of dat er tijd overheen gaat voordat ik iets in de verkoop rubriek mag zetten?
Goede vraag. Zelf heb ik hier nog niets te koop aangeboden dus die ervaring ontbreekt mij, sorry.
Wellicht dat één van de moderatoren en/of beheerders, terug te vinden onder Tabblad Leden en vervolgens Beheerders, je hier verder kunnen helpen.

Bovenaan Onderaan