Rubber panoramadak

Okki

Donateur
Kijk net even naar mijn auto en zie dit bij het rubber van het panoramadak over een lengte van 15 - 20 cm. Geen idee of dit door de (vries)kou komt en of het kwaad kan, maar het ziet er wel raar uit.

dakrand.jpg

CDK

Forumguru
Dat is niet zoals het hoort :nono: je zou hier best lekkage door kunnen krijgen....

EdK

Forumguru
Lijkt me nou niet echt te horen.
Kan water tussen blijven staan met gevolg mosvorming en uiteindelijk roestvorming.
Rubber lijkt er te ruim ingezet te zijn en met warmere dagen zal de kans groot zijn dat het erger word.
Kunt ook eens kijken rondom het raam of er een plek is waar je nu rubber mist ! Want dan kan het zijn dat het door beweging aan het opstropen is..

Mijn inziens is het in ieder geval iets wat niet hoort, en zeker een gevalletje garantie gaat worden bij je garage..

servies

Forumguru
Hmm, hier heb ik ook een beetje 'last' van.. bij mij is het aan de voorkant aan de bestuurderszijde over ongeveer 5 centimer...

fireben

Forumguru
ik heb net gekeken bij die van mij maar ik heb het niet maar die is net 2 maanden oud ik weet niet of dat wat uitmaakt maar heb het niet in ieder geval zou toch even terug gaan naar de dealer en vragen :bloos::thumbsup:

EdK

Forumguru
Ze gaan een nieuw rubber bestellen. Betekend wel dat het hele dak eraf moet. :mad:
Mooi dat het opgelost word !
Alleen na vervanging zou ik wel even een watertest doen met een hogedrukspuit om te kijken of de wagen ( dak) nog / weer waterdicht is...

Bovenaan Onderaan