rubber raam-omlijsting lekt water

amukar

Lid
Bij mijn nieuwe Octavia Scout merk ik dat er bij het wassen steeds water blijft lekken uit de rubber raamlijsten van de achterportieren. Dat gebeurt aan beide kanten. Bij het opdrogen van de auto is dat hinderlijk, want er komt elke keer weer een klein straaltje water uit lopen.
Dit is dus NIET het probleem van water in het portier. Het gaat om water dat uit de rubber omlijsting van het portier-raam komt. Iemand anders die hier ervaring mee heeft? /( /-/

EdK

Forumguru
even een vraag zodat het duidelijker wordt ?
Als je het over wassen van de auto hebt praatje dan over emmer met spons of over wassen met hogedrukspuit ?

Constant

Erelid
Heb je het over de binnenkant van het raam? Bij mijn Scout niet gemerkt. Wat zei je dealer hierover?

Ik heb dit ook bij mijn combi van begin 2006. Het is inderdaad hinderlijk bij het zemen van de wagen, maar voor het overige heb ik er nog geen nadeel van ondervonden: geen lekkage binnen, geen verduring van het rubber of roestvorming eronder (dat had ik bij mijn Passat voorheen wel). Ik maak me er dan ook geen zorgen om en was de octy regelmatig verder met emmer en spons.

amukar

Lid
Het komt er aan de buitenkant uit, niet met bakken, maar toch merkbaar. De garagehouder heeft nog niet kunnen reageren. Uiteraard doet het probleem zich niet voor, als de auto in de garage is. Echt hinderlijk is het niet, maar je wil toch een droge auto na het wassen...
Natuurlijk is het maar een klein probleempje... Mij hoor je niet klagen over mijn Skoda! Ik ben reuze tevreden. :super:

Captain Hook

Forumguru
Bij mijn nieuwe Octavia Scout merk ik dat er bij het wassen steeds water blijft lekken uit de rubber raamlijsten van de achterportieren.
Yep.
Bij mijn O2 combi uit 2005 precies hetzelfde. :icon_smile_dead:
Heb je 'm netjes gewassen en droog gezeemd, zie je weer een dun spoortje water uit die hoekjes lopen. Na een keer of vijf nadrogen en flink duwen met de zeem tegen dat rubber houdt het op.

Constant

Erelid
Mijn Golf had het een beetje en ik kan me nog iets herinneren van vroegah, toen ik de auto van mijn vader waste.

hemi24

Forumguru
Bij mijn nieuwe Octavia Scout merk ik dat er bij het wassen steeds water blijft lekken uit de rubber raamlijsten van de achterportieren. Dat gebeurt aan beide kanten. Bij het opdrogen van de auto is dat hinderlijk, want er komt elke keer weer een klein straaltje water uit lopen.
Dit is dus NIET het probleem van water in het portier. Het gaat om water dat uit de rubber omlijsting van het portier-raam komt. Iemand anders die hier ervaring mee heeft? /( /-/

Je bedoelt net zoiets als die irritante druppels die ook altijd vanachter je nummerplaat blijven komen na de wasbeurt?

Ik ken het probleem, maar wat je eraan kunt doen: geen idee? Neem aan dat het verder geen kwaad kan..?

Bovenaan Onderaan