Rubberen afdekking deurportieren

Wordt de O2 Elegance Attractive Business afgeleverd met een rubberen afdekking (matjes) in de deurpanelen, zodat spulletjes die je daarin legt niet gaan schuiven? Volgens mij is dit wel het geval bij de openingen tussen de bestuurder en bijrijder.

Mocht dit niet zo zijn, zijn deze te bestellen?

Of dat bij jouw auto ook zo is weet ik niet, ik heb een Business Edition van 01-07 en daar zit het niet in.
Anders even bellen naar de dealer.

!Škoda!

Actief lid
Wordt de O2 Elegance Attractive Business afgeleverd met een rubberen afdekking (matjes) in de deurpanelen, zodat spulletjes die je daarin legt niet gaan schuiven? Volgens mij is dit wel het geval bij de openingen tussen de bestuurder en bijrijder.

Mocht dit niet zo zijn, zijn deze te bestellen?
Ik heb een Elegance Attractive Business, 1.9 TDI, Duo Ivory. Hier zitten iig geen rubber afdekking in de zijvakken. Ook het zijvakje in de stoel heeft dit niet. De bekerhouder tussen de voorstoelen (zowel voor als achter) hebben dit wel.
Mogelijk is dit doordat ik Duo Ivory heb. Alle "Ivory" heeft geen rubber. Misschien dus bij zwarte panelen wel. Voor een paar stuivers kun je wel een rubber matje kopen dat je dan op maat kan knippen :)

Ik heb een Elegance Attractive Business, 1.9 TDI, Duo Ivory. Hier zitten iig geen rubber afdekking in de zijvakken. Ook het zijvakje in de stoel heeft dit niet. De bekerhouder tussen de voorstoelen (zowel voor als achter) hebben dit wel.
Mogelijk is dit doordat ik Duo Ivory heb. Alle "Ivory" heeft geen rubber. Misschien dus bij zwarte panelen wel. Voor een paar stuivers kun je wel een rubber matje kopen dat je dan op maat kan knippen :)

Daar zit bij nu wel weer een rubber lapje in.
Vreemd allemaal.

!Škoda!

Actief lid
Daar zit bij nu wel weer een rubber lapje in.
Vreemd allemaal.
?? ik snap je even niet.
Bedoel je te zeggen dat in de "ivory" delen van een Business edition wel een "rubber" mat zit?
Welke kleur is dat dan? "ivory" of zwart
(Ik zet "ivory" telkens tussen quotes, aangezien ik beige meer toepasselijk vind als Ivoor......)

Ik heb gewoon alles in het zwart en er zitten dus ook zwarte "matjes" in.
Ik zag deze matjes ook eerst niet liggen, totdat er 1 aan de stofzuiger hing :D.

Mij lijkt dat de eventuele matjes in een ivory interieur gewoon zwart zijn, want het kunststof van de stoel is toch ook zwart?

Frankie

Actief lid
Ik heb gewoon alles in het zwart en er zitten dus ook zwarte "matjes" in.
Ik zag deze matjes ook eerst niet liggen, totdat er 1 aan de stofzuiger hing :D.

Mij lijkt dat de eventuele matjes in een ivory interieur gewoon zwart zijn, want het kunststof van de stoel is toch ook zwart?

"we" snappen je alweer ff niet :-) Welk kunststof bij Ivory is zwart aan de stoelen ? Ik heb Duo Ivory en bij mij is alles lekker geel :-)

Wou dat ik matjes had. Heeft me altijd gestoord dat die er niet inzitten...

!Škoda!

Actief lid
Vreemd.
Bij onyx zitten er dus matjes in, in Ivory niet.
Moeten we toch even bij PON melden..... :icon_smile_question

Ik voel een gezamenlijke actie aankomen: Staat niet vermeld in de folder dat er geen matjes inzitten (ook noet dat deze er wel in zitten trouwens), maar steekhoudend argument is wel dat duo Ivory bepaald niet gratis is, en dan mag je zeker wel matjes verwachten, zeker aangezien Duo Ivory een upgrade is (en geen downgrade) iig zou dan het missen van de matjes wel vermeld dienen te worden lijkt me.

Interessant om te horen dat er meerdere mensen zijn die 'matjes' willen :)

Ik heb Onyx besteld bij m'n Elegance Attr. Business, dus ik ben benieuwd. Die matjes zijn gewoon handig en toch wel noodzakelijk om de deuruitsparingen te kunnen gebruiken. In m'n Golf V is dat wel beter geregeld moet ik zeggen. Maar niet alles is beter afgewerkt bij VW heb ik gemerkt. Het kleine kastje linksonder het stuur heeft een sluitmechanisme EN is vanbinnen afwerkt, dat is bij de Golf V niet het geval. Ook de deurpanelen zijn van zacht materiaal, bij de Golf V is het knetterhard. Jammer dat dan juist de matjes zijn vergeten bij Skoda. Maar je kunt niet alles hebben. De nieuwe Peugeot 308 heeft ze bijv. ook niet, zelfs niet de duurste uitvoering.

Rallye

Forumguru
Maar niet alles is beter afgewerkt bij VW heb ik gemerkt.

Ik vind de "rollo" boven de bagageruimte van de Combi bijvoorbeeld ook veel beter dan die van de Golf Station: de Combi geleidt de rollo, de Golf niet. Ook het drukmechanisme voor het oprollen (druk op de flap en hij rolt in) is veel handiger dan bij de Golf.

blacktdi

Actief lid
Interessant om te horen dat er meerdere mensen zijn die 'matjes' willen :)

Ik heb Onyx besteld bij m'n Elegance Attr. Business, dus ik ben benieuwd. Die matjes zijn gewoon handig en toch wel noodzakelijk om de deuruitsparingen te kunnen gebruiken. In m'n Golf V is dat wel beter geregeld moet ik zeggen. Maar niet alles is beter afgewerkt bij VW heb ik gemerkt. Het kleine kastje linksonder het stuur heeft een sluitmechanisme EN is vanbinnen afwerkt, dat is bij de Golf V niet het geval. Ook de deurpanelen zijn van zacht materiaal, bij de Golf V is het knetterhard. Jammer dat dan juist de matjes zijn vergeten bij Skoda. Maar je kunt niet alles hebben. De nieuwe Peugeot 308 heeft ze bijv. ook niet, zelfs niet de duurste uitvoering.

Eh, die matjes knip je binnen twee tellen op maat en is te koop bij Halfords. Ze gebruiken het ook voor op het dashboard. Ik heb het ook aan de binnenkant van de kaartenbak in het portier geplakt en niets schuif meer, heerlijk.
Ik vind toch dat een volkswagen beter afgewerkt is. Ik hoor af en toe toch wel en kraakje en piepje. En die handgrepen die tegen het dak gemonteerd zijn die klappen hard terug en dat ging bij de golf heel langzaam, flauw he.

Ik heb tot nu toe alleen maar nieuwe VW's gereden en zeker geen Trendlines. Hoewel ik nog steeds VW rijd, kan ik echt niet anders concluderen dan dat VW's zeker niet kraakloos door het leven gaan. Dat verwacht ik ook niet van een Skoda, maar daar zit echt geen verschil in. De afwerking verder is op details na een gelijkspel. De VW heeft weliswaar overal rubberen afdekking, van de andere kant zijn de deurpanelen van de Skoda weer van zacht materiaal en is het vakje bij het stuur WEL bekleed in tegenstelling tot VW. Het is makkelijk en snel gezegd dat een VW beter is afgewerkt (ik ben echt PRO VW), maar dit is naar mijn idee en ervaring niet het geval. Ja, als je het vergelijkt met Seat is VW een echt premium merk, maar Skoda is toch meer een vollere broer van VW.

jbr66

Nieuw lid
Ik vind de "rollo" boven de bagageruimte van de Combi bijvoorbeeld ook veel beter dan die van de Golf Station: de Combi geleidt de rollo, de Golf niet. Ook het drukmechanisme voor het oprollen (druk op de flap en hij rolt in) is veel handiger dan bij de Golf.
Dat geldt niet alleen voor VW, maar ook voor mijn vorige Volvo V50, waardeloos mechanisme van kofferbakafdekking :icon_smile_dead:. Deze bij Skoda is een verademing :545:

!Škoda!

Actief lid
Ik heb nu wel rubberen afdekking.

Op mijn vorige Octavia was het drukken en pielen... :( De veer leek niet strak genoeg te zitten ). Was gelukkig tijdelijke auto.

Heb het probleem opgelost: Bij de Action hen ik een rol "rubber" gehaald (minder dan 1 Euro) en dat knip ik er dan in. Schuift er niets meer. Verkrijgbaar in Zwart, donker Blauw, Groen en Creme. Mag je raden welke kleur ik heb genomen :2133:

:ot:
Ik vind de Hatchback veel fijner rijden dan de Stationwagen, door dat extra gewicht, en het hogere zwaartepunt "kwispelt" de stationwagen net even te veel naar mijn smaak.

Hoe teken je dat 'een beetje erg' netjes uit? Het moet natuurlijk niet knullig passen, maar alsof het er standaard inzit.

Bovenaan Onderaan