Rugleuning achterbank demonteren: hoe?

oscar2

Nieuw lid
Vorige zomer paste de gedemonteerde mountainbike er nèt niet meer bij in de Octavia Hatchback 2002. Daarom wil ik deze zomer alles wat los en vast zit aan de auto thuislaten. De achterbankzittingen zijn er zó uit. Maar die rugleuningen ... hoe demonteer ik die? Wie helpt me met aanwijzingen?
Bij voorbaat hartelijk dank.

EdK

Forumguru
Vorige zomer paste de gedemonteerde mountainbike er nèt niet meer bij in de Octavia Hatchback 2002. Daarom wil ik deze zomer alles wat los en vast zit aan de auto thuislaten. De achterbankzittingen zijn er zó uit. Maar die rugleuningen ... hoe demonteer ik die? Wie helpt me met aanwijzingen?
Bij voorbaat hartelijk dank.

zitten er aan de zijkant en dan onderaan de rugleuningen geen bouten die tevens als scharnierpunt fungeren ????

oscar2

Nieuw lid
"zitten er aan de zijkant en dan onderaan de rugleuningen geen bouten die tevens als scharnierpunt fungeren ????" (bericht hierboven)
Helaas, zo zit het niet in elkaar. Maar even zo goed bedankt voor het meedenken.

purk

Senior Member
in het middeb, tussen de rugleuningen zit een beugel die vast zit met een torx 45 schroef.
draai deze eruit, en haal het beugeltje eraf. nu kun je de rugleuning eruit trekken en naar het midden eruit trekken.

succes

octaviabas

Senior Member
als je de rugleuing plat gooit ,
dan zie je zowel links als rechts een soort schanier zitten. Hier dit een palletje welke de bank op zijn plek houd.

Deze moet je wegdrukken met een schroevendraaier. en daarnan op gevoel (en beetje geweld) de bank van het middenpunt af trekken/draaien

even je hoofd schuin houden voor de eerste 2 foto's

Bijlagen

• P1000244 (Small).JPG
    P1000244 (Small).JPG
    68,9 KB · Weergaven: 87
  • P1000245 (Small).JPG
    P1000245 (Small).JPG
    64,6 KB · Weergaven: 70
  • P1000246 (Small).JPG
    P1000246 (Small).JPG
    68,9 KB · Weergaven: 70

purk

Senior Member
oeps sorry, dat wat ik eerder schreef is voor een octaaf II en niet voor een I, wat octaviabas zegt is goed.

oscar2

Nieuw lid
Octaviabas: heel hartelijk bedankt voor je antwoord (trouwens: Purk ook)! En dan die foto's erbij! Je hebt er echt heel veel moeite voor gedaan. Ik ga er komend weekend mee aan de slag en ik laat nog hier van me horen of het me lukt. (Ik ben namelijk niet heel erg handig, liever gezegd: reuze onhandig).
Nogmaals: ontzettend bedankt!

EdK

Forumguru
(Ik ben namelijk niet heel erg handig, liever gezegd: reuze onhandig).Nogmaals: ontzettend bedankt!

dit nooit zeggen altijd blijven denken van " het lukt me , het lukt me
Dan heb je in ieder geval al een paar rechtervingers op je linkerhanden !!

oscar2

Nieuw lid
Het viel reuzemee! Ofwel: een fluitje van een cent. De demontage is me feilloos gelukt! Met veel dank (nogmaals) aan Octaviabas voor de juiste aanwijzingen en de prima foto's en met dank aan de aanmoedigingen van EdK.

Bovenaan Onderaan