Ruimte onder dubbele laadvloer?

Eemspoort

Forumguru
Hallo luitjes,

Is er hier iemand met een Superb Combi met dubbele laadvloer?
Graag zou ik willen weten hoeveel cm ruimte er onder zit.
Ik heb dit helaas nergens kunnen vinden, niet met de zoekfunctie en voordien ook niet met Google...

Gr. Ed

Jee13

Forumguru
Ik heb een O2 met dubbele laadvloer, weet niet of dit vergelijkbaar is?
Bij mij ongeveer 10 cm, ruimte bij de dorpel van achterklep is iets dieper dan de ruimte bij de achterbank

Eemspoort

Forumguru
Alvast bedankt voor je reactie @Jee13 , 10 cm zou voldoende zijn.
Het gaat er namelijk om dat ik mijn versterkers er t.z.t. onder kan plaatsen, en dat zijn niet de kleinste...

En er komen er nog 2 bij... :bloos:

Gr. Ed

EfEr

Actief lid
@Eemspoort, krijgen de versterkers dan wel voldoende koeling als je 4 van die jongens opsluit onder je laadvloer? Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid zonder zelf kennis van zake te hebben.

ertromp

Forumguru
Van onze Oosterburen: ook voor de S2 ca. 10cm zoals @Jee13 aangaf

P1040386_res.jpg

P1040384_res.jpg

P1040389_res.jpg

Ook daar heeft een audio enthousiast e.e.a. onder die vloer ingebouwd :D

Jee13

Forumguru
die moeten wel passen volgens mij

Ik kwam deze foto nog tegen op internet

Skoda-Superb_Combi_2010_800x600_wallpaper_64.jpg

Eemspoort

Forumguru
@EfEr : Als de ruimte werkelijk 10 cm is, dan is er boven de versterker nog een cm of 3 over. Dat moet voldoende zijn. Daarbij zou ik nog kunnen opteren voor een paar kleine ventilators te plaatsen voor wat circulatie onder de dubbele laadvloer. Maar het systeem zal zelden zodanig belast worden dat de overcapaciteit van de versterkers werkelijk gevraagd zal worden. En er dus zelden een temperatuur probleem zal ontstaan. :)

@ertromp en @Jee13 : Zulke duidelijk afbeeldingen was ik met Google nog niet tegen gekomen!
Het lijkt mij ook, dat het dan geen probleem zal vormen om mijn versterkers daar onder te plaatsen.
Het zwarte piepschuim onder de huidige mat vervangen door een plaatje MDF van dezelfde dikte zodat ik ze vast kan schroeven, dan word het al wat!

Als ik mag gokken, denk ik dat er in de breedte een cm of 90 over blijft, dan moeten ze maar in de lengte liggen i.p.v. de breedte. Anders word het tocht wel krap. In de lengte moet NET gaan. :tongue:

andrehj

Forumguru
Volgens mij is de hoogte minder dan 10 cm. Ik denk dat er hooguit een centimeter of 7 is, waardoor je versterker waarschijnlijk koelingsproblemen gaat krijgen.

Eemspoort

Forumguru
Een cm of 7 is idd erg krap. Volgens de website van Rockford Fosgate zijn ze 6,6 cm hoog. 4 mm voor koeling is wat weinig, ja... Wellicht dat die dubbele vloer nog een tikje hoge kan met langere bouten en een setje spacers, maar het moet ook niet te hoog worden, want dat lijkt ook nergens op. Ik zal er hooguit een paar mm mee winnen als ik het netjes wil houden...

guitar_billy

Senior Member
Koeling hoeft niet per se een probleem te zijn. Maar het blijft een relatief kleine gesloten ruimte onder de dubbele vloer.
- hoe efficient is de versterker en hoeveel vermogen gebruik je; m.a.w. hoeveel warmte ontwikkelt je in totaal?
- hoe kan de warmte weg, is een aktieve airflow boven over de versterkers nodig? of werkt een flow rondom ook al? (handleiding?)

Ik zou overwegen om een stuk uit de onderste bekleding te halen en dan de versterker units direct op het staal van de auto te bevestigen; dan heb je de hele auto als een soort koellichaam / warmte afvoer.

Eemspoort

Forumguru
@Joske : Volgens het boekje 75 kg, hoezo?

@guitar_billy : Idd, dat hoeft het ook niet te zijn. Zoals gezegd, mijn versterkers zullen niet vaak zwaar belast worden. Het systeem word geënt op SQ (Sound Quality), niet om zoveel mogelijk db's te drukken. ;)
De versterkers hebben zelf een actieve koeling in de vorm van een kleine ingebouwde ventilator welke verse lucht van boven trekt. Hier moet dus wel wat ruimte voor zijn. Het grootste (en zwaarste..) deel van de versterkers zijn de koellichamen.

Dat idee had ik zelf ook al, maar dan om hoogte te winnen. Maar idd, zo kunnen ze hun eventuele warmte ook kwijt aan de koets. Prima idee! :thumbsup:

Joske

Forumguru
Wel omdat eens je daar versterkers inbouwt je de laadvloer niet zomaar verwijdert als je iets zwaars moet vervoeren. Maar goed, je weet hoeveel kg é ;)

Eemspoort

Forumguru
Mwoah, die versterkers kunnen ook wel wat hebben, hoor. En aangezien het meest van die ruimte dan gevuld is met die dingen... :D
Maar zonder gekheid, ik hou er wel rekening mee, als ik eens iets zwaars zou moeten transporteren. :)

Eemspoort

Forumguru
Mooi verzameling ampjes. :cool: Fraaie install ook, ziet er netjes uit!
Voor zover ik het begrepen heb, heeft de Octavia meer ruimte onder de dubbele vloer, wat dit soort installaties dan ook goed mogelijk maakt.
Wat is jouw ervaring met de sub, zo gemonteerd? Is er sprake van verlies, of valt het alleszins mee?

snapo6

Senior Member
Wat is jouw ervaring met de sub, zo gemonteerd? Is er sprake van verlies, of valt het alleszins mee?

Totaal geen verlies, je hoort niet eens dat sub in kofferbak onder een plaat zit (time alignment).
Als je er vertrouwd mee bent, is een install op EMMA niveau.

Eemspoort

Forumguru
Oeh, EMMA-niveau! Dat is iets wat ik niet ambieer, maar het zegt me zeker wat.
Maar goed te weten dat het geen effect heeft, dan ben ik daar al wat geruster op aangezien ik ook van plan was de sub (Xetec G12 XLS) in de reservewielbak te plaatsen. En zoals het nu lijkt zal een Helix DSP Pro voor alle tweeks gaan zorgen. Zit je toevallig ook op SyS (Show your sound-forum)?

Bovenaan Onderaan