Ruimte rond veerpoot / gerammel?

Hallo hallo, las al een hele oude discussie, daar vond ik niet echt het antwoord....

Wanneer ik onder m`n motorkap kijk zie ik dat er bovenop m`n veerpoten/uiteinde schokbrekers ruimte zit.
Van andere auto`s kan ik me allen nog herinneren dat deze ruimte daar nooit zat.

Kort gezegd: Is het normaal dat je onder de zwarte "dekseltjes' (links en rechts in de hoek onder de klep) een halve a 1 cm ruimte hebt?

Ik hoor zo nu en dan ondet het voorterrein wat gerammel, wellicht dat dit de oorzaak is?

Thanks

Ronnie

Forumguru
Volledig normaal, andere automerken gebruiken andere (gelijkende) systemen. In de bijlage vind je de veerpoot als afbeelding, deze is van een Octi1. Nr. 8 zit als een rubberbus met stalen binnenring vastgedrukt in een passing in het veerpoothuis. In de veerschotel zit een kogellagertje dat het bovenste gedeelte kan laten draaien. Dit zit normaal spelingvrij. Door het gewicht van de carrosserie kan de poot dus geen kant op. Het bovenste afdekplaatje (kijk je vanuit de motorruimte tegenaan) is ervoor dat bij een "sprong" van de auto de veerpoot eronderuit zou vallen.

Bijlagen

• Octi1 Veerpoot.doc
    66,5 KB · Weergaven: 17
Bovenaan Onderaan