Ruis uit speakers (soundsystem SuperB)

tebe

Lid
Vandaag in volle tevreden mijn nieuwe Superb opgehaald.

Nu is er toch een probleem met het geluid. Er komt ruis uit de speakers, zelfs als het volume op nul staat en op elke source. Nu heb ik achteraf een MDI interface laten installeren, maar ik zou het bizar vinden mocht het daar aan liggen.

Ik moet het wel nog checken, maar heb het vermoeden dat het volume van de ruis constant is, ongeacht welk volume er ingesteld is op de radio. Mijn vermoeden gaat dus uit naar een defecte versterker van het soundsystem.

Gelukkig hoor ik het niet echt tijdens het rijden, enkel tijdens stilstand. Wel vervelend in de files maar daar sta ik gelukkig niet al te veel in.

Vanavond eens wat verder spelen met de Columbus en morgen de dealer contacteren.

tebe

Lid
Ah dan ben ik niet de enige.
Heb jij ook het soundsystem?

Nu moet ik wel bekennen dat de ruis enkel te horen is als de motor uit staat. Met draaiende motor hoor je het niet. Dus in de file heb ik er ook geen last van.

Enige moment dat dit storend is als ik tussen twee klanten een hapje in de wagen eet.
Zet dan meestal een rustig deuntje op de achtergrond en dan is de ruis wel hoorbaar.

Ah dan ben ik niet de enige.
Heb jij ook het soundsystem?

Nu moet ik wel bekennen dat de ruis enkel te horen is als de motor uit staat. Met draaiende motor hoor je het niet. Dus in de file heb ik er ook geen last van.

Enige moment dat dit storend is als ik tussen twee klanten een hapje in de wagen eet.
Zet dan meestal een rustig deuntje op de achtergrond en dan is de ruis wel hoorbaar.
Ja, ik heb ook het Columbussysteem. Op de ruis na, ben ik er zeer tevreden over. Ik had eerst de navi-dvd erin zitten. Ik dacht dat dat misschien de oorzaak was, maar dat is niet het geval..

Idem!
Ook met sound system + 10 speakers. Ik vind het niet echt storend en twijfel nog of het niet de HD is die je hoort draaien!
Ik zal er eens beter op letten morgen.

Pendragon

Donateur
Ik heb de ruis ook en ik heb goed geluisterd, het zit hem alleen in de 2 extra speakers die bij het soundsystem horen. Uit de andere speakers hoor ik niks (of ik luister niet goed). Ik vind het systeem eigenlijk wel een beetje tegenvallen. Wanneer ik heerlijk naar m'n muziek zit te luisteren en er komt iets meer bas dan trilt het behoorlijk in de deuren. Ik heb niet het idee dat het de boxen zelf zijn, maar de trilling door de boxen in het kunstof van de deuren. Dat valt me eigenlijk best tegen. Ben dan ook benieuwd naar hoe jullie de settings hebben (treble/middle/bas, fader, equalizer). Ik zal vanavond de mijne hier ook eens plaatsen. Heb al wat lopen spelen met de optie Rock, Dance, Linear, Klassiek etc, maar vind het ook niet echt helpen.

cloink

Actief lid
Ik vind het systeem eigenlijk wel een beetje tegenvallen. Wanneer ik heerlijk naar m'n muziek zit te luisteren en er komt iets meer bas dan trilt het behoorlijk in de deuren. Ik heb niet het idee dat het de boxen zelf zijn, maar de trilling door de boxen in het kunstof van de deuren. Dat valt me eigenlijk best tegen.
Helemaal mijn (korte) ervaring ! Zie ook deze thread: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7176

Bovenaan Onderaan