Ruisende luidspreker leeft eigen leven

superbee

Nieuw lid
Mijn vrouw bracht vanmorgen de kleine naar de oppas. Als ze weer instapt hoort ze ineens een harde ruis door de kleine luidspreker (die direct onder het raam) komen van het linker achterportier. De radio stond vreemd genoeg helemaal niet aan en na het aanzetten en het draaien aan de volumeknop blijft het geluid aanwezig. Zelfs als ze de auto op slot zet, hoort ze aan de buitenzijde dat het geluid nog aanwezig is. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit de accu zou kunnen leegtrekken? Alle tips zijn welkom! Ik heb een Superb II sedan zonder het uitgebreide soundsystem. Alvast hartelijk dank! Gr. Superbee

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk is het de Columbus welke middels Can-bus ontwaakt, maar dan is tie wel defect.(wss condensatortje defect)

superbee

Nieuw lid
Waarschijnlijk is het de Columbus welke middels Can-bus ontwaakt, maar dan is tie wel defect.(wss condensatortje defect)

Dank Ronnie, maar ik snap geloof ik niet helemaal waarom er dan 1 specifieke speaker gaat ruisen. Wat doet een condensator in dit geval?
Groeten!

Ronnie

Forumguru
Iedere luidspreker heeft z'n eigen eindversterker, wanneer er een condensatortje ploft/defect raakt zal de afvlakking/ruisonderdrukking
te horen zijn , met name in de hogere freqenties. (het is ook de tweeter die je hoort) Waarschijnlijk doet de basspeaker het ook wel maar hoor je hem niet door de lage frequentie.
Met het openen van de deur "ontwaakt" ook de auto; a.h.w. wordt de auto middels Can-bus op "stand-by"gezet.

Monteurtje

Forumguru
Als het een Columbus is, naar de dealer, SW uitlezen en eventueel update uitvoeren als dat van toepassing is. Anders nieuwe radio.

Bovenaan Onderaan