Ruitbediening met kuren

niek

Lid
Sinds gisteren ineens problemen met mijn electrische ruitbediening. De ruitbediening aan de bestuurderszijde werkt ineens niet meer, dus ik kan zowel de linker als de rechterzijde niet meer bedienen. Knopje aan passagierszijde werkt nog wel. Ook met sleutel vanaf de buitenzijde niks meer. Heb geprobeerd om het opnieuw in te leren door middel van 2x 3 seconden de sleutel gedraaid te houden maar helaas. Is naar mijn mening toch probleempje met software maar kom er even niet uit, iemand misschien een idee?

Niek

Roronoa

Actief lid
Ik had problemen met de passagiersruitbediening. soms deed ie het en soms niet en soms kwam die zelf terug naar beneden. Heb ze binnen gedaan en was in orde gebracht met als uitleg "de ruiten moesten terug gesynchroniseerd worden" wat ze daarmee bedoelden en wat ze gedaan hebben is mij onduidelijk. Ook ken ik de inleer methode die jij beschrijft niet. Sleutel in de deur en 3 sec gedraaid inhouden?

Chatslet

Forumguru
Kan zijn dat er vocht in de knopjes is gekomen waardoor er roest op de contactpuntjes is gekomen. Is ook een kwaaltje bij de Fabia II. Voorzichtig demonteren en wat contactspray wil nog wel eens helpen. Als je nog garantie hebt gewoon terug gaan.

niek

Lid
@Chatslet: je bedoelt de contactpuntjes van de bedieningsknopjes? Denk je dat ook terwijl het systeem niet reageert met de sleutelbediening?
Sinds gisteren heeft dus ook de bediening van de zijruit aan de passagierskant kuren. Onder het rijden doet die het soms wel en soms weer niet. De bediening van de bestuurderskant deed het heel even en toen ook niks meer. Daarnaast had de vorige eigenaar op het knipperlicht 5x knipperen laten instellen ipv 3x en dat is ineens verdwenen. Zou het aan de comfortmodule zelf kunnen liggen?

niek

Lid
Om topicje even af te ronden. Gisteren naast onderhoud ook latenkijken naar raambediening. De kabel tussen de deur had een breuk. Scheen helaas vaker voor te komen. Draad is hersteld en bij eventuele herhaling wordt de gehele bedrading vervangen.

Joske

Forumguru
Om topicje even af te ronden. Gisteren naast onderhoud ook latenkijken naar raambediening. De kabel tussen de deur had een breuk. Scheen helaas vaker voor te komen. Draad is hersteld en bij eventuele herhaling wordt de gehele bedrading vervangen.
Bedankt Niek! Altijd goed als een topic afgerond wordt met de "oplossing van het probleem". Sommige posts op het forum (geen gehele topics, is niet duidelijk denk ik) zouden als oplossing moeten kunnen gemarkeerd worden. Dat vergemakkelijkt het zoeken voor andere mensen in de toekomst met gelijkaardige of hetzelfde probleem.. :writing:

Bovenaan Onderaan